Kan inte koppla ihop egna komponenter i Eagle CAD

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
refuser

Kan inte koppla ihop egna komponenter i Eagle CAD

Inlägg av refuser »

Jag har försökt att göra en egen komponent http://vading.se/slask/vading.lbr, en TI CC2520 Zigbee controller i QFN28.

Jag har följt denna http://www.sparkfun.com/commerce/tutori ... als_id=110 guiden.

När jag försöker koppla ihop pins på min CC2520 med pins på en befintlig komponent, ATMega88, så får jag inga kopplingar på min board.

Någon som vet vad som kan vara felet?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Välkommen till forumet! :)

Har du associerat alla pinnar rätt? Dvs här.

En annan miss kan vara att "sladdarna" på komponenten (i schema-ritar-läget) inte får kontakt med själva komponentens ben, eller att du har valt fel typ av pinnar här.

edit: Jag brukar använda guiderna här.
Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Välkommen till forumet!

Ett vanligt nybörjarmisstag är att använda "Wire" istället för "Net"
refuser

Inlägg av refuser »

Tack =)

Jag använde wire, men tyvärr har jag samma problem när jag använder net.

Skall läsa igenom lite mer tutorials i morgon för att se om jag kan hitta felet.
Tror jag har satt dit rätt pins på min symbol. Och är 99.9% att jag har associerat rätt pin med rätt pad.

Lätt frustrerande, har suttit med detta hela dagen igår och hela eftermiddagen idag.
Skam den som ger sig!

Einar
Användarvisningsbild
gunne
Kontakt:

Inlägg av gunne »

Jag brukar flytta lite på komponenterna i schemaeditorn för att se om alla kopplingar sitter som dom ska. Då ser man direkt om trådarna (net) följer med eller ligger kvar.
refuser

Inlägg av refuser »

Det var ett bra tips!
Inte bara kunde jag se att det inte var min komponent utan den som kom med i Eagles bibliotek som inte var ansluten korrekt, jag kunde även flytta komponenten mot trådarna (net) som den skulle anslutas till och vips satt de som de skulle.

Tack!
Skriv svar