Exakt vad det skall bli berättar jag nog först i den eventuella projekttråden jag skapar (om det visar sig gå att göra).

Om jag t.ex. vill göra en fyrkant i en färg (c:a 4cm hög) med ett kryss i mitten (som går ända ut till fyrkantens hörn), är det möjligt?
I exemplet ovan överlappar de olika gravyrerna inte varandra, vilket jag tror gör det hela lättare, eller hur? Men givetvis måste jag även fråga hur det går om man har överlappande gravyrer: dels där båda är belysta, dels om endast den ena är belyst medan den andra inte skall synas (d.v.s. man skall kunna växla mellan olika mönster, t.ex. få krysset i exemplet ovan att bli ett kors)... Kommer belysningen av det ena mönstret spilla över så mycket i det obelysta mönstret att det hela blir otydligt?
Det jag minst vill ha är två glas med olika gravyr och färgbelysning. Men om det går kan jag tänka mig fyra-fem stycken.
Till sist: vilken tjocklek på plexi är lämplig att använda? Och är det möjligt att göra gravyren för hand, eller blir resultatet så pass mycket bättre med en fräs att man bör satsa på att få tillgång till en CNC någonstans?