A: TietoEnator söker erfarna FPGA-designers

wallijan

A: TietoEnator söker erfarna FPGA-designers

Inlägg av wallijan »

TietoEnator i Karlstad, Göteborg och Stockholm söker dig som har ett stort intresse för FPGA-utveckling och hårdvarunära programmering. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla System On Chip och DSP applikationer i FPGAer. Du har högskoleutbildning och några års erfarenhet eller motsvarande kompetens.

Är du intresserad kontakta mig Jan-Erik Wallin på 070-5778727 eller svara på denna tråd!
MVH Jan-Erik
Pani

Inlägg av Pani »

Hej Jan-Erik

Tjänsten låter mycket intressant. Berätta gärna mer om vilka arbetsuppgifter/roll man får som en FPGA-utvecklare/konstruktör på TietoEnator. Om tjästen är aktuell vill jag jobba i Göteborg.

Mina meriter:
* Högskoleingenjör elektroteknik - inriktning: tilllämpad elektronik -1999
* Civilingenjör elektroteknik (påbyggnad)- inriktning: Asic design using VHDL, DSP design using VHDL samt Robotik och autonomasystem -2006.
* Har jobbat med elektronikmontering, trimming av mikrovågfilter och radargivare, elektroikreparation av radiomodem och radargivare.

Jag har programmerat en hel del under mina år på skolan. Jag behärskar C,C++, asm(pic), Labview och är grym på VHDL.

Applikationer som jag känner mig hemma på är: Eagle, Modelsim, Quartus, Pspice och Matlab.

Som du ser så har jag ingen erfarenhet av SOC-utveckling :( men är ooootrolig intressrad av SOC, Asic, DSP och FPGA.

Mhv
Robin
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Är det inte bättre att ta generella frågor (icke-personliga) i tråden och
ta eventuella (personliga) intresseanmälningar/ansökningar direkt med
TietoEnator ?

Förresten, är TietoEnator en "EF-Sponsor" ?
Skriv svar