Force feedback mod

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Ninjaspaden

Force feedback mod

Inlägg av Ninjaspaden »

Kan man på någon vänster koppla in sig på force feedbackens signaler för att senare kunna använda dessa signaler till övrig hårdvara.

på grund av att jag vill göra det till xbox360s ratt/pedaler så blir det ju kanske svårare på grund av att den är hemskt låst och jag har inte moddat eller liknande för jag vill ha kvar min live funktion.

till datorn är det ju mycket enklare när all data från spelen får användas till dessa funktioner som ger en mer verklighetstrogen miljö.

Så tanken var då att man kanske kunde använda force feedbackens signaler för bygga lite hårdvara runt spelet å få till en liten simulator.

- Ursäktar mig för min dåliga förklaring förra gången .. vet inte vad jag syssla med:S
Senast redigerad av Ninjaspaden 11 oktober 2008, 23:48:58, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Force feedback fungerar bra... (precis som din fråga skulle göra om du inte svamlar så mycket... :wink: )

Försök ställa din fråga så att vi vet *vad* du vill ha svar på istället för att berätta att du har en kompis som också svamlar... Om du rent allmänt vill veta hur force feedback fungerar så *antar* jag att du provat att söka lite på nätet själv först? (dvs. "googlat")

Första träffen för mig: How stuff works

/PeterH
Senast redigerad av PeterH 12 oktober 2008, 19:34:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Är frågan om man på ett Xbox360-spel kan montera Force-Feedback?

Om det är så beror det ju alldeles på om spelet stödjer det och inget annat.

Jag är inte sådär himla insatt i Xbox men om spelet inte stödjer FB kan det väl mer eller mindre kvitta med resten, jag vet å andra sidan inte om det är möjligt att patcha så att det går.
Ninjaspaden

Inlägg av Ninjaspaden »

ehm ... var nog hemskt trött .. måste säga att jag fattar faktiskt inte själv vad jag skrev :P...

bör nog ändra kvickt !
Skriv svar