papper för kretskortsetsning genom toner transfer
papper för kretskortsetsning genom toner transfer
Vad för typ av papper är lämpligt att använda för att tillämpa tekniker toner transfer för att framställa högupplösta kretskort? Jag har ännu inte riktigt vågat mata i högglansigt bläckstrålepapper i laserskrivaren, är det verkligen den sortens papper som avses i diverse guides?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
nej nej nej.....
oftast är dessa med nån sorts plast och det fungerar inte i värmen
det som dessa 'guides' föreskriver är typ glansiga tidningssidor
Däremot tror jag att välkritat bläckdtråle pappre ska fungera riktigt bra, har testat för länge sedan men ska ge mig på detta igen för att se hur det fungerar. Sen finns ju hårdvalsat laserpapper också....
oftast är dessa med nån sorts plast och det fungerar inte i värmen
det som dessa 'guides' föreskriver är typ glansiga tidningssidor
Däremot tror jag att välkritat bläckdtråle pappre ska fungera riktigt bra, har testat för länge sedan men ska ge mig på detta igen för att se hur det fungerar. Sen finns ju hårdvalsat laserpapper också....
Tråden "Nytt" sätt för hemmatillverkning av kretskort! rekommenderas, trots att den har så många sidor. Det är väl praktiskt taget manualen till toner transfer vid det här laget
Tråden behandlar även val av papper.
Lyckad toner transfer med OH-film i flera lager = inga porer är mina senaste lyckade experiment med metoden innan jag gick över till UV-belysning, som iaf ger mig klart bättre resultat varje gång. TYvärr ligger bilderna på en del av pici.se som inte visas längre. Ska fixa detta vid tillfälle.

Lyckad toner transfer med OH-film i flera lager = inga porer är mina senaste lyckade experiment med metoden innan jag gick över till UV-belysning, som iaf ger mig klart bättre resultat varje gång. TYvärr ligger bilderna på en del av pici.se som inte visas längre. Ska fixa detta vid tillfälle.
Laser/Värme transfer, hur gick det?
Halloj!
Har tänkt prova detta en längre tid, skulle vara uppskatta om någon har lust och hålla oss uppdaterade hur det hela avlöpte och vilken kvalitet/strul man kan förvänta sig:-)
Kanske även några bilder?
Reg
Jocke
Har tänkt prova detta en längre tid, skulle vara uppskatta om någon har lust och hålla oss uppdaterade hur det hela avlöpte och vilken kvalitet/strul man kan förvänta sig:-)
Kanske även några bilder?
Reg
Jocke
Jag sket i toner transfer och etsade via UV-överföring istället, här är lite bilder på det ännu ej tillfixade kortet: http://wintermute.csbnet.se/~zilog/kretskort/