"Anledningen till att 1+3 & 1+4 är kortslutna är att wingdoze annars tror att de inte e nåt där och börjar klaga"
Om du väljer en ratt med gas eller dylikt med 2 axlar och kopplar in dig på de 2 axlar som just den spelenheten använder så klagar inte windoze.
"det funkar bra att kalibrera den me 250k-potarna. Men när ja stoppar i en annan pot som ja tror e från en joystick faktiskt så funkar det inte alls... "
Om det är lika kopplat i övrigt och den nya poten inte har större eller mindre resistans än den du kalibrerat för så borde den iaf. bli igenkänd av windoze, däremot blir den inte centrerad på samma sätt vilket kan yttra sig som att du t.ex bara kan svänga åt ett håll.
Du måste alltid kalibrera om du byter pot eller ändrar mekanisk vridningsvinkel (t.ex om du justerar med spakarna på undersidan av en joystick).
"Varför inte köra ner resistansen till noll? "
Därför att vissa spel krashar.
Har inte själv råkat ut för det men varför ta risken.
"Lägsta resistansen blir i mittläget, och den ökar från det både åt höger och vänster. Och lägsta resistansen e inte 0 heller... Skumt... Och den går inte att få "normal" med kalibreringsguiden... "
Låter som en pot till balans (audio) ta en annan.
Joystick-pot?
Problemet är att det inte går att mappa om joystick-kontrollerna i Virtual Sailor... Gasen måste vara på pot 4...Om du väljer en ratt med gas eller dylikt med 2 axlar och kopplar in dig på de 2 axlar som just den spelenheten använder så klagar inte windoze.
Det problemet hade jag först när jag hade i alla 4 potarna, men nu när jag ersatte 2:a och 3:an med trådbygel så försvann det problemet...Därför att vissa spel krashar.
Har inte själv råkat ut för det men varför ta risken.