Nybörjar saker

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
rstu

Nybörjar saker

Inlägg av rstu »

Tjena tjena...

jag skulle vilja ha lite tips på saker som inte är så avancerade att tillverka.. är ganska rejält noob på elektronik men jag är en jävel på att plocka isär iaf :)

kom med ideer vad man kan fippla ihop... jag vill exempel annvända en port på daotorn för ge ström till ngt t.ex en fläkt och med hjälp av ngt program i datorn kunna ställa in hur fort fläkten snurrar osv...

snäälla =) kom med tips på vilket hörn jag ska börja dra i.. om det finns nå bra nybörjar sidor osv...
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Hej, välkommen till forumet!

Ta en titt här, http://www.discolitez.com

/Johan
Gäst

Inlägg av Gäst »

oj det där såg inte dåligt ut :P äre www.elfa.se som gäller när man ska beställa hem grejer eller finns det bättre affärer?
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Jo elfa har ju det mesta, dock finns det ofta billigare affärer om man söker efter något speciellt.

/Johan
,Rstu

Inlägg av ,Rstu »

okej.
men finns det inga guider någonstanns eller är man tvungen att lära sig själv? :P just nu förstår jag inte så värst mycket inom elektronikens värld men snart snart så :P ha tålamod med mig :) jag är alltid dryg i när jag är ny i forum pga av okunskap..
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Stick till bibblan och låna EFA (Elektronik För Alla). En gammal serie böcker som visst ska vara uppskattade!
Skriv svar