Vad är det för typ av flödesmätare - är det displacementmätare (kolv/kugghjul/vippmätare/impeller/lammel) så har virvlarna mindre betydelse medans är det tryckskillnad/pitot/virvel/turbinmätare av någon slag så så bör man göra som TomasL beskriver just att bli av med virvlarna innan mätaren - trycktötarna och ryckvisa flödet är det värre med då tex. turbinens massa gör start och stopp (relativt sett) släpar efter i rörelser och har man tur är felen lika och tar ut varandra - och tur brukar man inte ha...
diplacementmätarna lär inte heller må så bra av stötarna/ryckvisa flödet...
Med andra ord är det kanske nödvändigt med 'mekanisk filtrering med 'hydrofor'/elastisk slang och strypbricka/kran efter mot flödesmätaren och kanske en sådan likadan efter mätaren om förbrukaren också drar soppa ryckvis - mao hydralisk/mekaniska versionen av RC-länker...
Problemen är inte särskilt mycket anorlunda mot att hantera switcharkretsar mm. med pulser och sätta snubberkretsar mm. - ja om man bortser från virvelbindningar, viskositet och annat som inte fins som effekter inom elläran.
.
Frågor om fyrkantsvågor
Virvel teorin verkar vara trolig. Nu blir det att göra ett ordetlig mätprotokoll och sedan labba med nya typer av anslutningar till turbingivarna. Nipplarna som sitter där idag borde kunna liknas med sprutmunstycket till trädgårdsslangen.
Turbinhjuls givaren gillar nig inte den med det flödet som gäller i det här fallet 10 mm innerdiameter på bränsleledningen. Ett herrejösses flöde och nipplar som borde vara max 6,5-7 mm i innerdiameter. Givarna har en 3/8 gänga, då är det ju inte så svårt att göra några bra "tuber"före och efter som troligtvis tar ner hastigheten lite av bränsle flödet.
Där efter så vill jag pilla ihop någon slags elektronisk "stötdämpare/ryckutjämnare" efter era förslag.
Kan nog hända jag behöver fråga lite till.
Återkommer med resultaten....
/Thomas
Turbinhjuls givaren gillar nig inte den med det flödet som gäller i det här fallet 10 mm innerdiameter på bränsleledningen. Ett herrejösses flöde och nipplar som borde vara max 6,5-7 mm i innerdiameter. Givarna har en 3/8 gänga, då är det ju inte så svårt att göra några bra "tuber"före och efter som troligtvis tar ner hastigheten lite av bränsle flödet.
Där efter så vill jag pilla ihop någon slags elektronisk "stötdämpare/ryckutjämnare" efter era förslag.
Kan nog hända jag behöver fråga lite till.
Återkommer med resultaten....
/Thomas
