Hej.
Jag är helt ny på detta forum men tycker det verkar vara en kul plats att vara på när man låter handen vila från lödkolven. Jag har suttit och funderat i flera dagar på nästa stora projekt, men kan inte komma på något bra att bygga. Tänkte att ni kanske har några bra idéer. Bygger med både hållmonterat och ytmonterat. Kom gärna med idéer, så jag får något att göra på nätterna. Delar gärna med mig av ritningar och kretskortslayouter när dom är klara.
Skriver en del i Visual Basic och en hel hög av andra språk, det blir en del i mitt arbete. När det gäller enchipsdatorer är det mest PIC som gäller, men har provat på en del annat. Jag har byggt ett digitalt oscilloskop till datorn en gång i tiden så jag vill prova något nytt, Men TACK för ett bra förslag. Jag ska titta närmare på multiprogrammeraren så får vi se.
Försökte för några år sedan bygga en brödrost som man kopplade till datorn. Sedan var tanken att man skulle kunna överföra en bild till bröden genom att rosta in bilden. Men det sket sig. Ni har inte en aning vilka dåliga bildegenskaper bröd har.
Bygg en rörförstärkare. En perfekt utmaning om man vill göra något nytt. Ingen programmering eller ytmonterade kretskort - här är det stål, tunga trafos och höga spänningar som gäller. Slutresultatet kan bli både välljudande och snyggt att visa upp.