T: Fräsning av några delar

Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Ja, jag vet.

Har ju själv en som lovat hjälpa mig men som inte kan, ingen tid säger han.

Om någon känner för att göra de 4 fästena kan jag skicka allt till denna och stå för frakten.

Vill även påpeka att det är jag som ligger ute med alla pengar och har gjort alla delar som går för hand och i liten cnc-maskin. Men jag vet att jag är kass iaf.
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1353
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Inlägg av frallzor »

I brist på annat, som att faktiskt ha en steadicamrigg att leka skriver jag. 3månader, 1 vecka :)
Fräsen
Inlägg: 1372
Blev medlem: 18 juli 2007, 17:15:26
Ort: Svedala

Inlägg av Fräsen »

Så kan det gå med billig arbetskraft, tyvärr även med dyr sådan. Vilken detalj/detaljer är det kvar att köra?
Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Det är de 4 komplicerade bitarna. Bara de 2 bitarna som ska sitta i mellan dessa är klara.

Och det är helt omöjligt att köra det innan sommaren för mig, har bara tillgång till skolans fräs som inte körs nu.

Ingen annan som har en 4-Axlig(Eller vill spänna upp många gånger) fräs och kan köra?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Frallzor:
Ska det bli en steadycamrigg? Det låter väldigt spännande isåfall. Berätta gärna mer! :)
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1353
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Inlägg av frallzor »

Det är tänkt att bli det ja, har inte kommit så långt i byggandet som sagt.
Allt som är kvar hänger på dessa delarna som snart är uppe i 3mån 2 veckor. =)

Men skiten består av 2 ledade armsektioner som sedan har lite fjädrar och trissor. Med vikt på ska ska man helt enkelt kunna släppa allt och allt ska stanna där det lämnades. Så när man går med det så ska det "sväva" fram :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Mycket trevligt! :)

Ni som har möjlighet: Hjälp Frallzor! Det här projektet måste bli gjort! :D
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1353
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Inlägg av frallzor »

Gjort måste det bli, men summan som var tänkt är spenderad flera gånger om sen det var aktuellt, så kom gärna med prisförslag ni som kan rädda mig :)

Just nu "tillverkar" jag en enkel dolly och högupplöst videomonitor. :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Lägg gärna upp bilder. :)

Jag har länge haft en idé om att montera servon på ett kamerastativ så det kan åka omkring, panorera, mm. Jag byggde en liten testrigg för 2 år sedan, men de servona hamnde senare i ett annat projekt... Får se när jag hittar tid att bygga den riktiga versionen. :) Tanken är att man ska kunna spela in datan för rörelserna för att kunna få kameran att röra sig exakt likadant flera gånger. Har för mig att TV4 använder den principen i nyhetsändningarna.
Användarvisningsbild
6502
Inlägg: 174
Blev medlem: 2 mars 2007, 23:04:17
Ort: Tomelillla
Kontakt:

Inlägg av 6502 »

Är det fortfarande aktuellt, har ingen CNC fräs men en stadig verkstadsfräs modell biffig =)
Borde kunna fixa dina bitar enligt din ritning om man bortser från alla yttre (bling !?) radier.
Skriv svar