mysql och asp

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>Exakt. Dessa "vanliga ord" ska inte godkännas som lösenord.
Om man slumpar fram ett salt på säg, 4 bokstäver framför och 4 (andra) bakom, då borde dessa "vanliga ord" inte vara några problem? Att få folk att registrera sig med "riktiga" lösenord är i princip omöjligt (om det inte är VÄLDIGT seriösa saker)..

>Jag kan tänka mig mycket annan information som är känsligare än en mailadress...
Ett användarnam är knappast så känsligt, och inte en välkomststring heller som bör bestå av ett förnamn..?

>Nej, *lösenorden* är det känsliga, se till att man inte kan komma runt de.
Menar du till databasen? Lösenordet till databasen är ett "riktigt", så det lär inte någon gissa.. Hemsidorna gör jag så säkra jag kan och fösöker tänka på alla säkerhetsrisker. Men det kan inte skada att ha informationen i databasen krypterad i alla fall..

Något tipps på en bra krypteringsmetod för E-mail'en?
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> Att få folk att registrera sig med "riktiga" lösenord är i princip omöjligt

Tja, man kan ju börja med att inte acceptera de ord som finns
"regnbågstabellerna" som lösenord...

> Menar du till databasen? Lösenordet till databasen är ett "riktigt", så det lär inte någon gissa..

Jag är inte riktigt vad vid att själva databasen har ett *eget* lösenord...
Databasen brukar använda systemets "user" som "user" till databasen...
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>Databasen brukar använda systemets "user" som "user" till databasen...
Jag kör ju med databsen som webhotellet (crystone) har, så där är ett eget användrnamn och pass.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>Annars är det ju populärt med "fungerar bara i MS IE"...
Dem som har uppfunnit IE borde strypas!!

Det är ett helvete att koda hemsidor som ska se bra (rätt) ut i IE, medans dem med en gång blir exakt så som jag vill i FF.. :)

Måtten på tabellerna blir helt fel trots att jag har skrivit "table-layout: fixed;"

Något mer vettigt än detta hade jag inte att skriva, kände bara att jag var tvungen att avreagera mig lite.. :oops:
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Och en liten LÄNK till ett av resultaten av ASP'n :D.

Vad tycker ni om den? Kan ni hitta några buggar? Är det några färgkombinationer som jag ska byta? Något annat?

Mvh. Daniel
Barry_Lyndon
Kontakt:

Inlägg av Barry_Lyndon »

Ser bra ut, men jag har bara klickat runt lite som hastigast... Tips: ange tecken-kodningen manuellt så slipper webläsaren gissa (oftast funkar det bra, men det kan bli fel ibland).

Angående IE och layoutstrul stämmer den här grafen ganska bra :)

/Andreas
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>.. den här grafen ..
Ohh, Jag känner igen mig exakt i den, förutom att jag ägnar en massa tid åt att försöka få det utan error i XHTM.. Och tillsist skiter i det :oops:

Men när jag har lärt mig CSS bättre så blir det nog lättare med XHTML.. I princip hela denna sidan är gjord av tabeller :oops:
Skriv svar