Eagle, Trolla fram komponenter från förlorat Library
Eagle, Trolla fram komponenter från förlorat Library
Jag har förlorat mitt egna bibliotek med komponenter i Eagle.
Alla komponenter finns naturligtvis kvar i mina projekt.
Problemet skulle lösa sig enkelt om det finns en funktion för att uppdatera biblioteken från projekten.
Klickar man på update så gör den tvärt om, projektet uppdateras från biblioteken.
Om det inte går automatiskt, hur gör man det manuellt?
[EDIT]
Det går iaf att kopiera komponenter från ett projekt till ett annat.
Då är jag nöjd, men det skulle vara trevligt att återskapa mitt bibliotek ändå.
Alla komponenter finns naturligtvis kvar i mina projekt.
Problemet skulle lösa sig enkelt om det finns en funktion för att uppdatera biblioteken från projekten.
Klickar man på update så gör den tvärt om, projektet uppdateras från biblioteken.
Om det inte går automatiskt, hur gör man det manuellt?
[EDIT]
Det går iaf att kopiera komponenter från ett projekt till ett annat.
Då är jag nöjd, men det skulle vara trevligt att återskapa mitt bibliotek ändå.
Finns ett ulp eller script som kan plocka devices utifrån befintligt sch+brd och lägga i ett nytt library, det kanske är ett steg på vägen.
Det bör ha varit detta: exp_project_lbr_1_2.ulp i ulp-listan på http://cadsoft.de/download
Det bör ha varit detta: exp_project_lbr_1_2.ulp i ulp-listan på http://cadsoft.de/download
Jag har inte använt Eagle så mycket, men i Orcad Capture finns det nåt som heter "cache" tror jag.
Man kan kopiera komponenterna där, och klistra in dom i biblioteket (om man har det öppet).
Eller om man drar dom med musen från cachen och in i biblioteks-listan.
Jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde, men det gick i alla fall. (I Orcad.)
Jag vet inte om det går att göra så i Eagle.
Man kan kopiera komponenterna där, och klistra in dom i biblioteket (om man har det öppet).
Eller om man drar dom med musen från cachen och in i biblioteks-listan.
Jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde, men det gick i alla fall. (I Orcad.)
Jag vet inte om det går att göra så i Eagle.