eldkastare
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Visst, men nu tänkte jag att man skulle ha en liten pyttelåga där fram hela tiden som på en riktig
Iofs är inte tempsensorn nödvändig alls. Bara så man inte sprutar ut massa bränsle om det inte finns något som tänder. Jag tror inte det är så säkert att ångorna tänds av den där gnistan varje gång. Det är inte vätskan som brinner, utan gasen som dunstar ur vätskan.

pagge
helt rätt!
vi testade att sätta en brinnande träpinne i form av en fackla framför geväret, det blev mycket bättre än med en tändare! funderar på att använda en slang istället för gevär för högre tryck och mer antändbar vätska!
jag har länge funderat på att spränga något, har ni något förslag på hur jag kan gå tillväga?
helt rätt!
vi testade att sätta en brinnande träpinne i form av en fackla framför geväret, det blev mycket bättre än med en tändare! funderar på att använda en slang istället för gevär för högre tryck och mer antändbar vätska!

jag har länge funderat på att spränga något, har ni något förslag på hur jag kan gå tillväga?
Ett kul projekt är att bygga en enkel kanon.
Täpp till botten på ett rör
Borra hål och montera ett tändstift i botten
Borra hål och montera en lämplig backventil alt bara en nippel
koppla upp en tändspole och en 6-24V strömkälla
sen laddar man med någon lämplig projektil och fyller på med valfri explosiv gas i botten. Tryck slutligen på den stora röda knappen.
Lite säkrare med tanke på att man kan stå en halvmil från kanonen när den avfyras.
Täpp till botten på ett rör
Borra hål och montera ett tändstift i botten
Borra hål och montera en lämplig backventil alt bara en nippel
koppla upp en tändspole och en 6-24V strömkälla
sen laddar man med någon lämplig projektil och fyller på med valfri explosiv gas i botten. Tryck slutligen på den stora röda knappen.
Lite säkrare med tanke på att man kan stå en halvmil från kanonen när den avfyras.
- Schnegelwerfer
Fast det kan bli så här fint. Stor bild.http://hem.bredband.net/jonami/1998-05- ... %20eld.JPG
Nu har jag ju inte hållt på så mycket med eldkastare, men kan man typ inte ha ett finmaskigt metallnät nånstans mellan bränsletanken och eldkällan (t ex åtslutande runt mynningen)? Vad jag vet så passerar inte en eldslåga ett finmaskigt metallnät förrän nätet upphettats till ungefär samma temperatur. Nu vet jag ju inte om detta fungerar i praktiken, bara en tanke...