Stöt av bilen
Jag får alltid stöt när jag går ut min morbrors bil, men jag sätter handen på taket, och så går jag ur o då händer inget. Dvs du ska sätta handen på taket, eller åtminstone så handen rör lacken/någon metallyta sedan sätter du ner fötterna på marken. Så 1 håll handen på metall 2 fot på marken sedan resa sig upp o släppa handen från taket.
Hoppas du slipper alla stötar jag hatar verkligen stötar.. Jobbar i butik o vissa varor laddar man upp sig på, sedan tar man i någon ställning o så svär man av att det gör så otroligt ont.. Hoppas det går för sig. Tjao!
Hoppas du slipper alla stötar jag hatar verkligen stötar.. Jobbar i butik o vissa varor laddar man upp sig på, sedan tar man i någon ställning o så svär man av att det gör så otroligt ont.. Hoppas det går för sig. Tjao!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag ficke n djävla stöt av en bil en gång. Cyklade mot enkelriktat och skulle korsa en gata där en bil kom åkande. Bilisten försökte väja, men svängde åt samma håll som jag. Tjong! Jag hade ont i kroppen i en vecka efter det, och de fick lämna in bilen till verkstad för att räta ut bucklan i motorhuven.
Japansk bil? Japanska bilar har troligen annan typ av textilier i klädseln och min erfarenhet är att man får mer stötar av jappsar än av andra bilar.
En bekant med Opel (som inte är Japansk!) fick enorma stötar men efter att hon bytt hårschampo så försvann problemen!!
Soundbrigade > jag antar att det inte hjälpte med mjölk?
En bekant med Opel (som inte är Japansk!) fick enorma stötar men efter att hon bytt hårschampo så försvann problemen!!
Soundbrigade > jag antar att det inte hjälpte med mjölk?

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Inte bara innan, utan även SAMTIDIGT är vad som krävsPehr skrev:Tack för alla tips åteigen
Jag ska verkligen prova att ta i taket INNAN jag går ur. Det verkar vara ett hett tips

Jag håller alltid i metallen till låsanordningen när jag kliver ur bilar och det funkar riktigt bra! Förut brukade jag få stötar hela tiden

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Stöt av bilen
Beror ju mycket på vad man har för kläder, får jättestötar (i båda mina bilar, en japansk och en svensk) om jag har på mej en viss jacka, om jag har på mej min vanliga jacka (skinn) så får jag aldrig stötar typ.
Har hört om folk som bytt sköljmedel och blivit av med problemen.
Har hört om folk som bytt sköljmedel och blivit av med problemen.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Re: Stöt av bilen
Nu när jag läser min post i tråden kan jag förtydliga med att jag körde en Mazda och farsan en SAAB, under sommaren jobbade jag på lager med "jordade" arbetsskor.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re:
Låter jobbigt. Ok att den flyger i luften nån gång när man tankar, det får man väl ta, men varje gång låter lite väl.TomasL skrev:Jordfläta fyller ingen funktion, eftersom alla bildäck är konduktiva.
Om de inte vore konduktiva, skulle hela bilen bli uppladdad till ett par hundra kV, vilket skulle skapa enorma problem, bl.a. skulle bilen flyga i luften vid varje tankning.