Värden är "universella" så de passar även med en 7808.
"LDO" = Low Drop-Out = spänningsregulator som kan jobba med jägre spänningsfall över sig (78xx har minst 2,5V).
Med "varm motor" i detta menar jag punkten där den ska slå om (±lite), det ger att signalen ligger "i mitten".
R6 är tröskeln, alltså hur mycket skillnad i motortemperatur det finns mellan "slå av" och "slå på". Kopplingen är ju en schmitt-trigger, motorn måste bli varmare för att slå av grejen än för att slå på den, "mittpunkten" flyttar sig alltså allt efter vilken ställning utgången har, detta gör man för att undvika "fladder" i mittläget.
R6 bestämmer då hur stor skillnad som det är.
Om vi utgår ifrån att motorn är precis så varm att kallstartsgrejen är AV, sedan stoppas motorn och börjar kyla ner men kallstartsgrejen slår inte till direkt pga. R6, motorn ska bli kallar än "Av temp" - X innan den slår på igen.
Kallstartsmotstånd etanolkonvertering
Kan vara ganska stor med andra ord. Vad jag läst på forumet (jag har bara kört en månad konverterad) så brukar det oftast bli problem att starta först efter 6-7 timmar efter avstängning. Motorn måste då ha svalnat betydligt, så om jag har stor hysteres så är det bara bra. Börjar nog med 500 kΩ. Jag kommer nog att komplettera med en lysdiod parallellt med spolen så att man kan få en signal när den jobbar. Men det motståndet klarar jag av att räkna ut själv.
Hur som helst, stort tack för hjälpen.
Apropå avstörning, den här har jag byggt (använder den för att kolla att motorstyrningen klarar av min konvertering). Men det är inte något jag visar allmänt, för den ser för j..lig ut på baksidan, mitt första labbkort.
Lambdamätare
Där missade de avstörningen, och min mätare fungerar ändå...

Hur som helst, stort tack för hjälpen.
Apropå avstörning, den här har jag byggt (använder den för att kolla att motorstyrningen klarar av min konvertering). Men det är inte något jag visar allmänt, för den ser för j..lig ut på baksidan, mitt första labbkort.
Lambdamätare
Där missade de avstörningen, och min mätare fungerar ändå...
