usb till ethernet

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
bobaah

usb till ethernet

Inlägg av bobaah »

tjena, skulle behöva en usb till ethernet adapter av något slag. Jag har inte möjlighet att blanda in en dator där adaptern kan kopplas på.

mitt problem med att hitta denna adapter är att den i princip måste vara en liten dator som själv kan ha en ip-address istället för att den usb-anslutna enheten själv behöver ha denna information.

Problemet blir ju då destinationen men nån av er kanske sett nåt som kan vara intressant och har lust att länka nedan.

det närmaste jag hittat var http://www.expansys.se/p.aspx?i=105804 men den kräver ju som sagt en dator.

I värsta fall skulle en RS-232 till ethernet funka också.
fjodorr

Inlägg av fjodorr »

Hejsan!

Kan det här vara något: Lantronix

Hittade en "Serial to ethernet" i en container härom dagen från dem. Var så jag hittade sidan.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Microchips EN28J60?
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Lådan du länkar till är ju "bara" ett Nätverkskort med USB anslutning. Vad jag förstår så är det precis tvärt om mot vad du menar.

Skillnaden är ju enorm beroende på vad det är för enhet du vill ansluta. Ett tangentbord, ett mätsystem, en hårddisk eller vad?

Vad skall "andra änden" anslutas till? En dator?

Är det så att du bara vill ha en USB-ansluten utrustning långt från datorn? Hur långt bort?

Berätta lite mer om vad du vill åstadkomma så skall vi nog hitta en lösning åt dig.

//B1N4RY
ristomemo

Inlägg av ristomemo »

Kolla produkt nr 11 på denna länk

http://www.direktronik.se/index.asp?sid ... ?ProdId=75

Annars verkar väll fjodorr ha länkat till det som eftersöks (lusläste inte).
falt

Inlägg av falt »

Min trådlösa router från wippies har usb anslutningar. Men det skulle ju som sagt va skoj att veta lite mer om vad du ska göra.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Direktronics USB radiolänk med WEP 64 bit = Ingen vettig säkerhet.
Skriv svar