T: Kretskort på beställning, alt ritning .brd format *FIXA
gör nog inget om det är noggrant, men jag kan dock inte mäta i micro meter 
ska försöka komma med mer nogran information under kvällen när det är lugt här hemma
ang vilka sidor komponenterna ska sitta på så spelar det ingen roll för min del förutom 2 saker.
IDC kontakten bör sitta på undersidan,
pogo pinsen skulle vara praktiskt om man lödde på ovansidan, så jag kan rikta in dom lite om det behövs, fick iaf göra det med labb kortet, dock var det helt fel hålbild gentemot jtag punkterna.
men motstånden får gärna vara ytmonterade, vet ej om det är överdrivet med 0.25w för det skiljer väll sig på storleken på lödpunktern aför dessa?
kabeln från lpt till jtag kortet får lödas på undersida

ska försöka komma med mer nogran information under kvällen när det är lugt här hemma

ang vilka sidor komponenterna ska sitta på så spelar det ingen roll för min del förutom 2 saker.
IDC kontakten bör sitta på undersidan,
pogo pinsen skulle vara praktiskt om man lödde på ovansidan, så jag kan rikta in dom lite om det behövs, fick iaf göra det med labb kortet, dock var det helt fel hålbild gentemot jtag punkterna.
men motstånden får gärna vara ytmonterade, vet ej om det är överdrivet med 0.25w för det skiljer väll sig på storleken på lödpunktern aför dessa?
kabeln från lpt till jtag kortet får lödas på undersida
- JimmyAndersson
- Kontakt:
var lite pilligt att mäta, tror jag först kolla hålet som var 1.04 mm
sen mätte jag mellan hålen, + diametern =/
men jag utgick ifrån där pinheadern ska sitta, och det är standardmått, så de måtten kan man kanske strunta i från min ritning
ps.alla mått utgår från centrum på ett hål, och till centrum på alla hål jag mätt till =/
sen mätte jag mellan hålen, + diametern =/
men jag utgick ifrån där pinheadern ska sitta, och det är standardmått, så de måtten kan man kanske strunta i från min ritning

ps.alla mått utgår från centrum på ett hål, och till centrum på alla hål jag mätt till =/
sån layout hade funkat perfekt
labba lite själv
ytmonterade resistorer
allt komponenter löds från ovansidan, alla banor på ovansidan,
alltså ett enkelsidigt kretskort.
sen 2 hål till vänster så kan man skruva fast kabeln som går mellan lpt till jtag
på dreamboxarna sitter det 2x5 kontakt med pinnar,
jag vill ha en idc kontakt på jtag adaptern, anledning, man sätter fast jtag på det sättet, då får man bra styrning och behöver inte hålla i adaptern själv.

fortfarande ingen som kan hjälpa?
labba lite själv
ytmonterade resistorer
allt komponenter löds från ovansidan, alla banor på ovansidan,
alltså ett enkelsidigt kretskort.
sen 2 hål till vänster så kan man skruva fast kabeln som går mellan lpt till jtag
på dreamboxarna sitter det 2x5 kontakt med pinnar,
jag vill ha en idc kontakt på jtag adaptern, anledning, man sätter fast jtag på det sättet, då får man bra styrning och behöver inte hålla i adaptern själv.

fortfarande ingen som kan hjälpa?
- JimmyAndersson
- Kontakt: