Som nybliven medlem vill jag börja med att säga rackarns(!) vilket bra forum!

Här får man ju många uppslag och idéer! För att vara ett elektronik-forum är det imponerande vad mycket tid som lägges på fräsar av allehanda medlemmar...

Nåja... till ämnet: Tänkte jag skulle förfina min gamla dator/medialösning, 3+ år nu med datorer, sladdar mm i vardagsrummet är inte acceptabelt längre

Har därför börjat skissa lite på en "musik-möbel" som egentligen är en 19-tums rack med tre fack á 8HE. Hjulförsedd förstås så att det är enklare att flytta den.
En bild på hur det skulle kunna se ut (mitt första försök att göra något i blender

Tanken är att stoppa in nas, ups, wlan ap, datorer, förstärkare mm i den. Bara att koppla 220- och nätverks-kabel så blir det ljud, internet surf, fil-lagring, film/tv-uppspelning, mail, mm mm mm ifrån samma digitala möbel, Lätt att flytta med sig till ett nytt ställe dessutom. Insidan kläs med ljuddämpande material.
Första jobbet blir att ordna ramen. Tänker mig 4x4cm fyrkant stålrör som svetsas ihop till två ramar, dessa förbinds sedan med ett antal 2x2cm fyrkants stålrör så att ett djup av 45 cm (front to back) uppnås. Totalt blir måtten (BxHxD) 160x60x45 inklusive hjul. Det hela lackas svart (matt eller blankt... hmmm... det är frågan...

Den borde se ut ungefär så här (notera det extra mellanstaget för att bära den stooora skärmen

Här kommer mitt första problem... har aldrig svetsat, har ingen svets och ingen plats att göra jobbet på!

Så, någon som känner till något bra ställe i Stockholmstrakten (Bromma) som skulle kunna fixa detta till en billig penning?
Eller kanske någon stål-händig medlem kan ordna?