Winavr är gratis. Köpekompilator som är bättre att satsa på?
Snålheten bedrar visheten ibland så vad spelar lite pengar för roll?
T ex Code Vision Avr? Den har flest och bäst användarbetyg på avrfreaks.net .
http://www.avrfreaks.net/Tools/showtools.php?ToolID=146
Finns en demo att ladda ner.
http://www.hpinfotech.ro/html/download.htm
C-kompilatorer för avr - respektive styrkor och svagheter.
C-kompilatorer för avr - respektive styrkor och svagheter.
Senast redigerad av Dix 4 oktober 2003, 15:13:12, redigerad totalt 1 gång.
Måste säga att WinAVR (AVR-GCC) är en mycket bra C compilator,
Jag har testat att köra med ImageCraft ICCAVR vilket var en hyfsat bra C compilator, fördelen är bland annat att följer med massa biblotek för kring komponeter... vilket gör det lätt att implemtera saker och ting, å andra sidan så måste man i princip skriva egna "biblotek" om applition är tids kritisk... och man får med en tryckt manual...
WinAVR inhåller nu mera oxå "lätt" använda biblotek för saker och ting...
Att en köp kompilaror skulle vara bättre har jag mycket svårt att förstå...
Skräck exemplet är PICC som jag använde på skolan, bland annat kappade den listor som var störe än 256byte och desutom inte sa någoting om det så man satt runt 2dagar med problemet till kompå vad fan det var, plus andra små buggar
Ladda hem och testa WinAVR, den kostar ingenting....
Och visst kan man få tag på Code Vision Avr eller ICCAVR på annat sätt utan att köpa det. Jag tycker att man inte ska ängna sig åt när det finns så bra alternativ....
Jag har testat att köra med ImageCraft ICCAVR vilket var en hyfsat bra C compilator, fördelen är bland annat att följer med massa biblotek för kring komponeter... vilket gör det lätt att implemtera saker och ting, å andra sidan så måste man i princip skriva egna "biblotek" om applition är tids kritisk... och man får med en tryckt manual...
WinAVR inhåller nu mera oxå "lätt" använda biblotek för saker och ting...
Att en köp kompilaror skulle vara bättre har jag mycket svårt att förstå...
Skräck exemplet är PICC som jag använde på skolan, bland annat kappade den listor som var störe än 256byte och desutom inte sa någoting om det så man satt runt 2dagar med problemet till kompå vad fan det var, plus andra små buggar

Ladda hem och testa WinAVR, den kostar ingenting....
Och visst kan man få tag på Code Vision Avr eller ICCAVR på annat sätt utan att köpa det. Jag tycker att man inte ska ängna sig åt när det finns så bra alternativ....
Jag slår ett slag till för GCC, funkar hur bra som helst. Det enda minuset jag kan se skulle möjligtvis vara att Programmers Notepad saknar "projektredigerare", tror dock det går att lägga till på något sätt. De stora plusen är att det är gratis och opensource.
Har även testat ICC, det var helt okej det med, men jag tror det kostar. Verkar inte vara så många som använder den heller, vilket kan ibland vara nackdel när man vil kolla på andras C-projekt, men dom går inte kompilera pga av kompilatorn.
Har även testat ICC, det var helt okej det med, men jag tror det kostar. Verkar inte vara så många som använder den heller, vilket kan ibland vara nackdel när man vil kolla på andras C-projekt, men dom går inte kompilera pga av kompilatorn.