Innan veckans slut så hoppas jag att vi kommit en bra bit på vägen med vårat lilla projekt.
Låter intressant. Den skall jag ta och kolla upp lite. Har du kvar något exempel på hur du använde dig utav den?Gjorde ett liknande projekt i skolan, dock inte othello men med ett bräde på 8*8 rutor. Vi klurade ett bra tag på hur knapparna skulle lösas, men hittade sen denna: http://se.farnell.com/1441593/electrica ... -18r-200fh
Vilket var oväntat billig och väldigt enkel att använda mha AD-omvandling på processorn.
Vi har ju ingen direkt budget vi behöver tänka på bara det inte blir allt för dyrt. Jag anser ju att pengarna vi investerar i detta får vi tillbaka i kunskap. Vilket är ovärdeligt

Sitter nu med C och försöker klura ut hur programmet skall fungera.
För att lösa själva spelbordet. skall man använda sig av en 2D array med 8x8 fält eller vad är enklast?
Och kan man använda sig av funktioner i PIC programmering?
Som sagt så är AI'n i spelet inte av vikt i nuläget utan vi vill i första hand bara få spelet att fungera och så att man inte kan lägga ut "brickor" på fel plats m.m.
Tack igen för alla svar och hoppas inte ni tycker vi är allt för tröga inom detta område