Visa upp vad vi fräst.
Kan bara hålla med... kan inget om plaster. Ni som har fräst/svarvat mycket i plast, vad är både prisvärt och lättarbetat (samtidigt som det är hållbart)? Jag är sugen på både plattor (5-50mm tjocka ca 100x100-500x500mm) och stavar (20-100mm i diameter och längder ca 100-500mm). Delrin, Acetal, Plexi ja vad som helst som går bra att fräsa/svarva i...
Jag är alltså ute efter ett "allmänt lager" för att kunna fräsa lite då och då vid behov, priset är viktigare (i detta skede av min fräskarriär) än måtten. Om det finns en massa "skrotbitar" i någon soplåda så tar jag gärna dessa för ett bra pris, allt är intressant
/PeterH
Jag är alltså ute efter ett "allmänt lager" för att kunna fräsa lite då och då vid behov, priset är viktigare (i detta skede av min fräskarriär) än måtten. Om det finns en massa "skrotbitar" i någon soplåda så tar jag gärna dessa för ett bra pris, allt är intressant

/PeterH
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag beklagade mig tidigare att jag inte fick till fräsning i Alu med lillsyrran. Nu snodde jag parametrarna från pcmpers inlägg tidigare i tråden. Dvs jag kör med en tvåskärig 3mm-fräs med 300mm/min i matning och Kressen på 3'an. Toppat med lite T-röd blev det närmast perfekt!
Detaljen på bilden är ca 4mm bred och har nästan inga grader. Jämför med missfostret till höger där Kress och lillsyrra gick på högsta fart.

Detaljen på bilden är ca 4mm bred och har nästan inga grader. Jämför med missfostret till höger där Kress och lillsyrra gick på högsta fart.

- jonnorberg
Har du hunnit kolla efter någon plast Joan? Är det någon mer som har tillgång till plaster via sitt eller sin arbestgivares företag? Eftersom jag (och några till) i ett första hand är ute efter lite "skrotbitar" tills man lärt sig fräsa så funkar det ju inte med en "vanlig" beställning hos någon plastleverantör...
/PeterH

/PeterH
Både Packningar & Plast och Nordbergs Tekniska har spillbitar i sina lådor. Nackdelen är att man måste/bör åka dit å rota själv.
Hur det är med dom vid Odenplan (vad dom nu heter, hmm...) vet jag inte.
Metallcenter finns på flera orter och har olika plaster.
Hur det är med dom vid Odenplan (vad dom nu heter, hmm...) vet jag inte.
Metallcenter finns på flera orter och har olika plaster.