Lite mer update, har fått ihop allt och provskjutit(se videon)
Gjorde ett avtagbart fäste till fronten och har börjat provskjuta lite.. Ganska besviken över effektiviteten för tillfället, resultaten är väldigt sporadiska och VÄLDIGT beroende på vart och hur projektilen är placerad, millimetrar verkar spela roll ...
http://s307.photobucket.com/albums/nn29 ... t=Film.flv
Det som stör mig mest är laddning och skott.
Skotten: Det är svårt att få rätt placering av projektilen vilket ger dåliga skott. Har även mycket lägre effektivitet när skjutröret sitter fast på coilgunen jämfört med allt lösmonterat, vet inte om detta beror på projektilens placering diffar eller om det är någon störning av plåten på projektil-laddaren.
Laddning: Otroligt segt, uppladdningstid på några minuter(förvisso inte 'jätte-nya' batterier), här vet jag inte vad jag kan göra förutom att öka in-spänningen, då det verkar sänka uppladdningstiden.
Dock så blir det otympligt om man ska ha batteripack for 18V+ bara för att kunna ladda under en minut...
Skulle helt enkelt behöva mer ström in i kondensatorbanken så det laddade på fortare, men osäker på hur detta ska gå till... Möjligtvis kan det vara så att kablarna jag använder är i tunna laget och hindrar högre strömmar.
En annan tanke är att eftersom både spole och projektil är ganska små så borde det spela mer roll hur den är placerad, därför har jag även påbörjat en ny coilgun(snarare rifle) där jag kommer använda mig av två-stegs acceleration samt större projektil..
Storleks jämförelse:

16mm VP-rör som skjutrör, kanske lite tjocka väggar på 2mm men det lär behövas för stabilitet.. Magnettråden är 1.4mm tjock jämfört mot tidigare använda som är 0.6 eller mindre.