Var kan jag köpa en liknande komponent?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Chrille
Kontakt:

Var kan jag köpa en liknande komponent?

Inlägg av Chrille »

Jag har en komponent som slår till och från strömmen vid två olika temeraturintervall. Tror den börjar leda vid <20 grader och slutar vid >25 grader.
Kretskortet reglerar temperaturen i ett kamerahus som jag köpt i USA och värmaren vill inte starta när jag kör det på 24V~ 50Hz och jag misstänker att det är för att kretsen är tänkt till 60Hz. Därför tänkte jag prova att byta ut den här komponenten till en som är anpassad till 50Hz men jag kan inte hitta en liknande.
Några bilder på komponenten (den runda silvriga saken som står therm1 vid):
Länk

Frågan är alltså var jag kan få tag i en liknande krets för 50Hz?
Det kanske inte alls är detta som är felet så om någon har andra förslag så mottages dessa tacksamt. Byglar jag över den här komponenten så startar värmaren ska tilläggas.
cosmox
EF Sponsor

Inlägg av cosmox »

Kanske något sånt här
Det verkar ju vara en termostat.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Ett termostat är intensivt likgiltig med frekvensen, iaf. ett mekanisk som det verkar vara.
Användarvisningsbild
jonnorberg

Inlägg av jonnorberg »

ifall det är en sån spelar frekvensen ingen som helst roil. Vad exakt är det som drivs av växelspänning i din apparat?
Chrille
Kontakt:

Inlägg av Chrille »

En sådan verkar det absolut vara. Jag letade som en galning på Elfas sida utan att hitta någon. Tackar.

Jag vet knappt hur kretsen fungerar eftersom jag inte gjort den själv men jag kan ta några bilder på kretsarna. Den kan inte vara så avancerad eftersom det den ska göra är att vid behov starta en värmeplatta som värmer i kamerahuset.

Jag slängde upp ytterligare några bilder för att förtydliga de övriga komponenterna. Den som ser ut som en spänningsomvandlare eller transistor står det 7824CT på. Undra om det kan vara den som ställer till det. Sedan den komponenten som man knappt ser vad det står på den som heter U1 på kretskortet står det P0602AA och H9 på om det hjälper.

Någon kanske kan lista ut vilken komponenet det är som gör att det inte fungerar?

Jag har nämligen lagt en isbit på den här runda silvriga komponenten för att kyla den och se om värmaren startar men det gör den inte. Borde ju vara denna som ska kylas.
Skriv svar