Jag skulle vilja ha tag på en krets där jag kan spela in min vackra stämma, ( ) för att sedan spela upp innehållet på enkelt sätt.
Har ni nått tips på krets och vart man kan få tag på den. Minst 10 sekunders inspelning.
Jag har tidigare sett två typer av enkla kretsar för ljudinspelning. Den ena typen ha ett inbyggt "analogt" minne som lagrar ljudet och sedan kan spela upp det. Den andra typen har en inbyggd A/D och D/A-omvandlare och lagrar på ett anslutet minne. Jag har för mig att båda typerna har sålts av ELFA tidigare iallafall. Om dom fortfarande gör det har jag ingen aning om.
Jag har några som klarar 30 eller 60 sekunder, minns inte riktigt.
De har allt inbyggt och uppspelning kan styras/väljas från t.ex
en mikrokontroler eller från knappar ("fraser"). Minns inte artikelnummer,
de ligger på kontoret, jag kollar på tisdag...
Jag har för mig att jag tog 60:-/st för dom i alla fall...
Jag gillar mer ISD-kretsarna. Jag har två gamla ISD2575P här. Man kan nämligen styra kretsen mha adresspinnar, och har då 319 startpunkter att välja från på ett 480kB stort minne. Man kan dessutom programmera den med en ISD-programmerare för att slänga in ljudet digitalt, om man t.ex knåpat ihop komplexa ljudfiler i något program, för att t.ex spela upp en massa ord i valfri ordning. Detta kräver ju då såklart någon slags µC.
De verkar ha utgått på Elfa för en tid sedan, och de kretsar som finns kvar är dyyyyyra...
Vad coolt, kunna spela upp ord i valfri ordning. Då kan man få sin apparat att låta som en röst på vägverket eller fröken ur. Man skulle kunna driva med jobba kompisarna på en helt annan nivå, hehe