Trådlös Data To TV

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
elex

Trådlös Data To TV

Inlägg av elex »

Hej på er. :D

Jag ska fixa så jag kan sända ljud o bild från datan till tv/stereo trådlöst.

Har tittat runt lite på en del produkter, är det någon som har detta eller kan tipsa om någon produkt som ger bra bild o ljud.

Blir det mycket sämre bild med dessa trådlösa än kabel eller hur är det?
Man vill ju inte tumma på kvaliten :wink:

Tackar på förhand
Alex
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Att du med hemsystemen får sämre bild kan du vara rätt säker på.
De jag har stött på har varit helt hysteriskt dåliga... Slår du på tex Micron ens i närheten så får du fina vita linjer i bilden... Om det är microns eller video överföringsystemets fel kan man ju fundera på... (systemet vi hade var från kjell & co och köpt ca 2002)
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Jag snackade med en kompis för ett par dagar som om just videolänkar. Han sa att det fanns high-end videolänkar för konsumentbruk som hade digital överföring som inte alls var lika lättstörda som dom analoga billighetsmodellerna. Dom var dyrare förståss, men inte helt fruktansvärt dyra.

Kan dock inte påminna mig att jag sett någon sådan modell, men så hart jag inte varit särskilt intresserad av det heller....
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Vad du än gör, köp inte en PHILIPS TV LINK VL1200
Sämre skit får man leta efter. Försökte få det att funka åt en bekant, men det brusade och snöade bara två rum bort, och satte man igång mikron försvann precis allt i myrornas krig. Usch.
Stängde vi av precis allt i huset förutom mottagare i ena rummet och teven i det andra, så blev det ljud och bild så vi iaf kunde urskilja vad det var.
Chrille
Kontakt:

Inlägg av Chrille »

Har haft en Philips VL1200 i ett par år och den har fungerat klockrent nästan alltid. Bara när jag har den bärbara datorn med trådlöst nätverkskort inom en meter ifrån mottagaren, då blir det skarpa vita linjer som flimrar fram ibland.
Kanske var något lurt med ditt exemplar men 60 meter som det står i annonsen det kan man drömma om.
elex

Inlägg av elex »

Jag har sett ett litet hemma bygge där man löder en kabel själv VGA -> RGB Scart-sladd och med detta så ska man få mycket fin bild på tv:n ifrån datorn. Tror ni det går att fixa något med detta trådlöst så man sänder RGB signaler eller nått? Och får bra kvalitet.
Likaså med ljudet om man sänder 5.1 ljud till stereon leler det går inte med dessa trådlösa?

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Skriv svar