laban12:
"Hade det inte varit snyggare att köpa en torxmejsel i stället för att såga sönder dem"
Visst, om man vet att det heter "torx-skruvar" så är det väll enkelt, dock hade jag nog sattsat på en lite dyrare skruvmejsel än 10kr så att den håller

. Men vilket fall som kommer det ju inte bli någon större skillnad, det är ju bara skaffa några andra skruvar med tum-gänga så syns inte det..
"Personligen gillar jag det inte, datorer ska inte synas över huvud taget"
Jag kan hålla med om att normalt sett skulle jag inte sätta särskilt mycket plexiglas på ett chassie, antaglige inte ens ett fönster.. Men nu fick jag lust att göra ett plexiglas chassie, och jag vet att saker blir långt ifrån perfekt. Men jag tycker det roliga är att bygga chassiet, och sen att ha det, kunna kolla på det och tänka "Det där har jag byggt!".
Mamma:
Ska testa boota Ubuntu från CD'n och se om jag kommer vidare. Kollat sladdar har jag gjort många ggr utan framgång.
När jag höll på att bygga chassiet testade jag ett antal ggr med moderkortet, och då använde jag dåligt med ESD utrustning, annars tycker jag att jag har varit försiktig med sakerna..
Mvh
Edit: Funderar på att slänga in Linux istället för windows på den.. Problemet då är om det finns programm för att programmera PIC'ar m.m. till linux? Xwisp2 finns, det kollade jag nu. Dock kollade jag MPLAB och mikroC och de verkar inte fungera på linux..
Finns det andra bra kompilatorer för linux?