Smidigt verktyg från google jag har missat

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Smidigt verktyg från google jag har missat

Inlägg av Micke_s »

Google browser sync har jag missat helt
http://www.google.com/tools/firefox/browsersync/

bra att kunna sync:a sina bokmärken. Vet inte om någon annan redan nämt detta. Söker man på browser sync får man upp massa om CNC, fräs, E-papper osv.
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Foxmarks tillägg är ett mycket bra alternativ. Kommande version kommer att kunna synca olika delar av bokmärkena till olika datorer också, så att man t ex rent hypotetiskt inte syncar sina sjyssta bittorrent-länkar till jobbdatorn utan bara hemma.
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Själva bittorent länken är väl inte så farlig att ha på jobbdatorn...
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Nej du, det där är en diskussion jag inte hakar på :) Det var självklart rent hypotetiskt, och kanske inte det bästa exemplet att ta upp. Ersätt uttrycket med valfri typ av bokmärken som inte passar på ett valfritt ställe.
xxargs

Inlägg av xxargs »

Ser inge fel eller olaglighet med torrentlänkar till linuximage på jobbdatorn...

Förstår inte varför det är känsligt då både mp3 och mp4/Divx/xvid/avi/mkv/zip är olika transportformat och allmänt spritt överallt, både i jobbdatorer och hemdatorer, Alla vet ju att dessa bara transportera innehåll som är oantastlig och rättvist betalt ur rättighetssynpunkt... ;-)

Att övh. använda zip utan licens med LZW-kodning var ju patentbrott i sig (i USA) tills för några år sedan när patentet gick ut.
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Själv använder jag googles egna bokmärken i kombination med google toolbar. Så får man sina bokmärken synkade även mot jobbdatorn som kör IE :)
bos
Kontakt:

Inlägg av bos »

Trist dock att ett företag som Google väljer att skriva "for Firefox", när det funkar på alla Mozilla-derivat.
Skriv svar