behöver hjälp med projektarbete.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
halvzeri

Inlägg av halvzeri »

Det är motorcykel motorer (500cc) vi tänkt köra med. En annan sak jag undrar över är om det bli dyrare i stort sett att mäta på det sättet? Eller om det helt enkel blir billigare? För tror då att jag kan få hjälp av erfarna att fixa programeringen så det problemet löser sig nog.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Ditt svar ger ju precis ingen information om det som jag frågade om!

Och dyrare blir det inte, man sparar ju in en sensor men å andra sidan ska signalerna filtreras lite så det blir nog marginellt billigare.
Användarvisningsbild
The_MorMor
Kontakt:

Inlägg av The_MorMor »

ÄR inte 500cc gaaanska mycket på en gookart?
halvzeri

Inlägg av halvzeri »

ledsen för de icecap :( något okunnig när det gäller tändingen, men kan inte tänka mig att det är nåt annat än brytspetsar.

asså grejen är att jag själv ska bygga en reglements enlig crosskart (där ska 500cc:en sitta) medans min kamrater ska köra med 200cc (också brytspets) till nåt som ligger mittemellan cross och gokart.

vet ju att jag måste fixa dubbla program till mircoproccesorn men om jag lyckas fixa ett så borde jag ju fixa det andra.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Låt oss förenkla frågan: är det ackumulator med på kärran eller är det enbart kickstart som gäller?
halvzeri

Inlägg av halvzeri »

500cc:aren = kickstart
200cc:aren = ackumulator
Användarvisningsbild
marcla

Inlägg av marcla »

Den här kanske?
halvzeri

Inlägg av halvzeri »

Ser väl ut som nåt som skulle kunna passa mig, ska väl kolla runt vad min lärare tycker så jag inte blir lurad av dig ;) men antar ju att man måste utgå från microproccesorn så jag tackar så för tipset :D
Skriv svar