Tektronix 305 5 MHz, Oscilloscope with DMM, vad är DMM är det digitalt jag funderar att köpa ett sånt scope kommer mest att mäta på bilelektronik men duger den till något annat har aldrig använt oscilloscope är helt grön.
Det är bra om den duger till att mäta annat också.
Tektronix 305 5 MHz, Oscilloscope with DMM
Ett tips: lära dig att använda komma och punkt, det blir avsevärd enklare att läsa vad du skriver och man kan kanske även förstå det då...
T.ex. såhär:
Någon som kan något om Tektronix 305. Det är ett 5 MHz Oscilloscope med DMM.
Vad är DMM?
Jag funderar att köpa ett sånt scop, kommer mest att mäta på bilelektronik men duger den till något annat. Jag är helt grön på oscilloskop, därav frågorna.
Då plötsligt är det läs- och fattbart.
-----------------------
Nåväl:
DMM = Digital MultiMeter.
Till rätt område är det nog ett bra instrument men ska du pilla med digitala förlopp är 5MHz på tok för låg hastighet till sådant. Det är tydligen ett mätinstrument ämnad för bilmekanikare, det duger nog till audio också men som sagt: ska du leka med mikroprocessorer och/eller digitalelektronik är det bara att leta efter ett "riktigt" skop.
I mina ögon ska det vara mycket billigt innan det är värd pengarna.
T.ex. såhär:
Någon som kan något om Tektronix 305. Det är ett 5 MHz Oscilloscope med DMM.
Vad är DMM?
Jag funderar att köpa ett sånt scop, kommer mest att mäta på bilelektronik men duger den till något annat. Jag är helt grön på oscilloskop, därav frågorna.
Då plötsligt är det läs- och fattbart.
-----------------------
Nåväl:
DMM = Digital MultiMeter.
Till rätt område är det nog ett bra instrument men ska du pilla med digitala förlopp är 5MHz på tok för låg hastighet till sådant. Det är tydligen ett mätinstrument ämnad för bilmekanikare, det duger nog till audio också men som sagt: ska du leka med mikroprocessorer och/eller digitalelektronik är det bara att leta efter ett "riktigt" skop.
I mina ögon ska det vara mycket billigt innan det är värd pengarna.