Gammal Turbocad!

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Gammal Turbocad!

Inlägg av Bosen »

För många år sedan (runt 2002) fick man med en fullversion av programmet IMSI TurboCad (tor det va version 6 eller nåt) på cd-skivan till någon datortidning (kan ha varit DMZ). Jag hadde detta program och tyckte om det, men jag har tappat bort min skiva. När jag söker på internet så hittar jag en massa poster om att IMSI gav ut en gratis fullversion vid denna tiden, så den hamnade antagligen inte bara på denna cd-skiva utan bör finnas som gratisversion på fler ställen!

Jag har en gammal laptop med win98 och försöker nu få tag på denna gammla version av turbocad. Finns det någon som har det????

OBS! Jag anser inte att jag söker efter en piratkopia eftersom det onekligen var en gratisversion!!!
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Mjo, har det hemma någonstanns och det var i DMZ. Har du inte fått tag på det kan jag rota lite när ja kommer hem.

/ Tompa
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

ja, det hadde varit jättesnällt!
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Joda, hittade att skivan.

Här kan du hämta : www.studiorec.se/el/tc2d_65_60_1.exe

Mv Tompa
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

Skitbra.... Tack så jättemycket...
Nu ska jag bara försöka lösa problemet med att jag inte har någon internetanslutning på min laptop me win98se så jag kan inte registrera mig från den datorn.... men jag får la fixa nåt nätverkskort av nåt slag...
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Så lite så, tyvärr har jag inget serienummer sparat.

Lycka till!

/ Tompa
Skriv svar