Antennsladd.
danei
>Nu har jag bara en TV ansluten.
>Men jag vill ansluta datorn också
Se:
http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/branditv/
Med både TV och dator se upp med jordströmara
>Nu har jag bara en TV ansluten.
>Men jag vill ansluta datorn också
Se:
http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/branditv/
Med både TV och dator se upp med jordströmara
Jo, det har du ju rätt i. Jag provade att mäta på en erkänt dålig kabel från Jula, antagligen i samma klass som Biltema kabeln. Den hade 12 dB dämpning vid 600 MHz och 25 m kabel. Det borde ge ca 5 dB vid 10 m, det verkar märkligt om dina marginaler är så små så att det inte ska funka. Om du har miniminivå från uttaget så borde du kunna dämpa åtminstone 10 dB utan problem.
Att kontakterna sitter som de ska borde en ohmmätning ge ganska bra svar på
Att kontakterna sitter som de ska borde en ohmmätning ge ganska bra svar på
Har du två hål eller tre hål i väggen?
Bor du i ett hus som inte är returaktiverat och uttaget du vill tappa av är sista uttaget på slingan kan du öppna det och ta ut signal till till ett nytt uttag.
Då slipper du splitten på uttaget och där tjänar du minst 3,5 db.
Sen köp ett uttag som har 2-3 db lägre dämpningen än det befintliga
då kommer du att ha ungefär samma signal i båda uttagen.
Köp inte skiten Clas ohlson säljer. Som exempel passar inte deras F-kontakter på den kabel dom säljer.
Bor du i ett hus som inte är returaktiverat och uttaget du vill tappa av är sista uttaget på slingan kan du öppna det och ta ut signal till till ett nytt uttag.
Då slipper du splitten på uttaget och där tjänar du minst 3,5 db.
Sen köp ett uttag som har 2-3 db lägre dämpningen än det befintliga
då kommer du att ha ungefär samma signal i båda uttagen.
Köp inte skiten Clas ohlson säljer. Som exempel passar inte deras F-kontakter på den kabel dom säljer.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Har också tre hål i väggen här och tv + dator kopplade analogt. TVn sitter nära uttaget, till datorn går det en lång kabel, säkerligen ingen kvalitétskabel.
För att det ska bli bra bild på datorn kör jag med en förstärkare med två utgångar, med bara en splitter blir det sk*t.
Så funkar det här, därmed inte sagt att det är likadant hos dig
För att det ska bli bra bild på datorn kör jag med en förstärkare med två utgångar, med bara en splitter blir det sk*t.
Så funkar det här, därmed inte sagt att det är likadant hos dig