Hallå!
Jag söker ett program man kan rita el-scheman med till fordonselektroinik
Gärna då något share/freeware program alt något som passar en privatpersons plånbok.
Jag kan tänka mig att det borde finnas något där det finns färdiga komponenter som man kan lägga in som Relä, säkring, lampa mm.
Tacksam för svar
/Jörgen
Söker program att rita el-schema med (bil el)
EAGLE
Ehmm... jag köpte ett vinternummer av Elektroniktidningen. Där följde det med en DVD full med shareware och demoversioner av sådan programvara. I tidningen gick man igenom alla programvaror och generell arbetsgång från ide till färdig hårdvara.
Ganska bra faktiskt. Knalla in på bibblan å läs lite.
Jag gillade EAGLE från CadSoft (.de) som man kan ladda ner en bra utvärderingsversion av. Allt funkar bra begränsningen är att man inte kan göra större PCB'er än 10*7cm (ca. minnet är bra men kort
Lycka till!
Ganska bra faktiskt. Knalla in på bibblan å läs lite.
Jag gillade EAGLE från CadSoft (.de) som man kan ladda ner en bra utvärderingsversion av. Allt funkar bra begränsningen är att man inte kan göra större PCB'er än 10*7cm (ca. minnet är bra men kort

Lycka till!
-
Jag använder mig utav ett program som heter Easy El http://pkdata.se för att rita el-scheman. man får göra en del egna symboler men det är fruktansvärt lätt jobbat.