Hola,
Tack för att ni finns! Tack vare era inlägg av olika slag blir jag mer sugen att fortsätta. appreciated.
Jag läste igenom mina gamla inlägg sedan tidigare och syftet är såklart att se om maskinen "fungerar". Men vad betyder "fungera" i just det här fallet?
Jag väljer att definiera det som följande:
"Att den _totala summan_ av energi i båda batterierna skall över tiden öka istället för minska." Det som skulle kunna inträffa är att följande nivåer i batterierna mäts upp:
Tid 0: Batteri A: 80 % Batteri B: 80 %
Tid 1: Batteria A: 75 % Batteri B: 90 %
Tid 2: Batteri A: 70 % Batteri B: 100 %
D.v.s. jag är inte ute efter att bygga en "evighetsmaskin". Jag vill se om mängden energi i batterierna totalt sett ökar över tiden. Andra människor får gärna mäta andra parametrar såsom friktionskoefficient, verkningsgrad, varvtal, volt och strömstyrka på olika platser i kretsarna, osv. Det struntar jag blankt i: Jag ger mig direkt på det väsentliga: ökar den totala energin i batterierna eller inte? Svaret blir antingen JA, eller NEJ. Yasta!
Efter att de mätningarna är klara kommer dessa publiceras här på forumet. Jag kan redan nu säga, att om någon skulle tvivla på resultatet så, struntar jag såklart blankt i det.

Det kommer alltid att finnas många tvivlare och skeptiker (jag är själv en sådan just nu) som läser om skumma projekt på internet. Varför orka överbevisa dem med en massa försök till att omvända en skeptiker? Det är som att försöka övertyga en ateist att bli troende, ja ni förstår nog vad jag menar. Jag har inte tid med sånt. Jag vill ha kul.
Om någon vill komma förbi och göra lite mätningar så går det säkert att ordna. Projektet är ju inget märkvärdigt, det kryllar av ritningar så vem som helst kan ju replikera det när som helst.
Ha en schysst valborg!