Jo power pins kan gömmas i KiCad också. Tror bara jag råkade ha på dem när jag exportade dem.
Föresten är det någon här som vet om något forum för digital teknik och cpu arkitekturer eller liknande. Här är det ju mest elektroniken som är i fokus och kanske inte lika mycket logik. Skulle behöva ha nånstans där man kan diskutera lite mer data tekniska grejjer.
MorMonen: Jag trodde att det var en cool grej du skulle bygga men det föll ganska mycket vid att du använder ALU-kretsar och då tycker jag att resten kvittar. Jag hade sett fram mot att ALU'n skulle göras med kretsar "på riktigt"....
Limpan: Snyggt schema men "lite" utdaterat i dagens teknologi.
Japp, håller med fullständigt. Helt passé och svindyrt att bygga, bara D/A omvandlarna kostar några tusen totalt.
Men -89 så var det ett enkelt sätt att bara behöva skriva till en port sen så ställde sig servona som man ville.
Ett kort byggt med alla 32 kanalerna men inget kort sålt dock...
Du skulle inte kunna tänka dig lägga till TV-grafik till ditt bygge? Från Labb-rensningen fick jag tag på några chip som skulle kunna fixa detta och passar in tidsmässigt, närmare bestämt EF9367P. Jag har två av dessa, så jag skulle kunna bjuda på den ena om du tar in den i designen. Jag kan maila dig ett datablad på denna om du vill.
Jag kollade upp det där data bladet själv!!
Det är precis vad jag har letat efter!!!! Jag lovar att jag ska ta in den i designen och sätta ditt nick på kretskortet