ta bort paus mellan låtar i VLC mm.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
ta bort paus mellan låtar i VLC mm.
I varenda mediaspelare jag testat så blir det ett kort uppehåll mellan låtarna. Det finns inget uppehåll i filerna, utan det är spelaren som tar en liten stund på sig att ladda nästa låt. Nästa låt borde förladdas och spelas upp ögonblickligen så fort sista samplen spelas på föregående låt. Det är annars oerhört irriterande att lyssna på låtar där det original inte finns någon tystnad mellan låtarna, som på remixskivor.
Finns det nåt sånt i VLC? Har inte hittat nåt...
Finns det nåt sånt i VLC? Har inte hittat nåt...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
nja crossfading är nåt annat. Då fejdas föregående låt ut samtidigt som nästa fejdas in, och en viss tid hör man båda låtarna. Så vill jag inte ha.
Sist jag testade winamp så var det en kort tystnad mellan låtarna, och crossfadingen där kunde man inte ställa ner på 0 i tid...
Får väl ta hem senaste och kolla.
Sist jag testade winamp så var det en kort tystnad mellan låtarna, och crossfadingen där kunde man inte ställa ner på 0 i tid...
Får väl ta hem senaste och kolla.
Finns inte, och verkar inte dyka upp på ett tag framöver heller. 
http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=42307

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=42307
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Cue-sheet behöver jag inte, men det kan väl inte vara så himla svårt att ladda in nästa låt i listan på en gång, och spela över filskarven som om det vore en enda lång ljudfil. 
Det är inte riktigt bra i winamp heller. Även om inte ljudet försvinner nu, så är det inte exakt tajmat. Om trummorna fortsätter i nästa låt, så blir det ett litet litet hack så rytmen inte stämmer exakt. Finns ju en massa siffror att ändra på, men inget hjälper helt. Har knåpat med bufferten på olika sätt, men ett litet knappt hörbart hack går inte att få bort. Kanske på 100ms.
[edit]
Hey hey! Ett litet knep från en på det där forumet. Aktivera ta bort tystnad i början och slutet på låtar. Även om det inte finns någon tystnad, så verkar spelaren lägga in en själv.
Ställde in lägsta inställningen, och nu är faktiskt övergångarna helt ohörbara om man inte sitter och koncentrerar sig till 200%. 

Det är inte riktigt bra i winamp heller. Även om inte ljudet försvinner nu, så är det inte exakt tajmat. Om trummorna fortsätter i nästa låt, så blir det ett litet litet hack så rytmen inte stämmer exakt. Finns ju en massa siffror att ändra på, men inget hjälper helt. Har knåpat med bufferten på olika sätt, men ett litet knappt hörbart hack går inte att få bort. Kanske på 100ms.
[edit]
Hey hey! Ett litet knep från en på det där forumet. Aktivera ta bort tystnad i början och slutet på låtar. Även om det inte finns någon tystnad, så verkar spelaren lägga in en själv.

- Housepainter
- EF Sponsor
- Housepainter
- EF Sponsor