Söker länktips på SW som är gratis och enkelt att komma igång med vilket man kan CAD:a mekaniska detaljer för att sedan generera filunderlag till mek-verkstäder som har CNC-maskiner osv.
Har tidigare lämnat pappersritningar till dem, men tänkte att det vore bättre med antingen cad:ade figurer eller filer som de direkt kan ladda in i sina svarvar och dylikt.
Sökes: SW för cadning av mekaniska detaljer
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... highlight=
Jag tror du borde fråga den aktuella mekverkstaden, som jag upplevt det så verkar de ofta vilja ha olika format... och verkar behandla dem ganska mycket innan de hamnar i maskinen, om de inte manuelt omvandlar de!
Jag tror du borde fråga den aktuella mekverkstaden, som jag upplevt det så verkar de ofta vilja ha olika format... och verkar behandla dem ganska mycket innan de hamnar i maskinen, om de inte manuelt omvandlar de!
- JimmyAndersson
- Kontakt:
nope, Mjukvara, eftersom det är ett program han söker.
Lars1970:
"La först in under mekanik, (cadning av mekaniska detaljer) men såg sen att det fanns en tråd för SW och det är det jag letar efter, så därför blev det på 2 ställen..."
Första delen är helt rätt tänkt. Det är som sagt mjukvara du söker.
Men ett tips till nästa gång: Gör inte en till tråd. Skicka istället ett PM till någon moderator (t.ex mig) så flyttar vi tråden till rätt ställe.
Om du bläddrar lite i Mjukvara/Litteratur-delen så kommer du hitta en några trådar där det sammanställts listor med flertal program av den typen du söker. Lycka till.

Lars1970:
"La först in under mekanik, (cadning av mekaniska detaljer) men såg sen att det fanns en tråd för SW och det är det jag letar efter, så därför blev det på 2 ställen..."
Första delen är helt rätt tänkt. Det är som sagt mjukvara du söker.

Men ett tips till nästa gång: Gör inte en till tråd. Skicka istället ett PM till någon moderator (t.ex mig) så flyttar vi tråden till rätt ställe.
Om du bläddrar lite i Mjukvara/Litteratur-delen så kommer du hitta en några trådar där det sammanställts listor med flertal program av den typen du söker. Lycka till.
- JimmyAndersson
- Kontakt: