RGB Fönsterlampa

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

sureelectronics :)

Förstår bara inte varför denna enorma styrbox?

Elektroniken fick inte plats i denna lampan tyvärr, och denna lådan passade ganska bra. Den var dessutom gratis :).

Housepainter: Rätt hört. Anna Järvinen - Ps tjörn, närmare bestämt :). Kamerans mikrofon är väl inte den bästa..
Frisk
Kontakt:

Inlägg av Frisk »

Ser riktigt fin ut det där =) Vad är det skrivet i för språk? Hur fungerar styrningen? Med tanke på dina kraftiga transistorer ser det ut som du kör nån D/A, stämmer det?
Själv körde jag PWM för varje färg och växlar mellan de, men inte helt bra kod nu, tycker det flimmrar lite.
Bild1
Bild2
Råkade visst beställa 5 RGB powerLEDs från DealExtreme för någon vecka sen, så kanske blir att ta några idéer från dig sen.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Ser snyggt ut.
Tror det är skrivet i jal, har nämligen inte skrivid koden själv utan det är hämtad från den här sidan. Annars är det vanlig PWM-reglering. Fick transistorerna gratis via jobbet så man tager vad man haver :).

Men jag skulle gärna filat lite på koden om man kunde, att han stannade lite längre på varje färg innan den växlar..
Användarvisningsbild
warpcore
Kontakt:

Inlägg av warpcore »

Ingen som råkar ha en RGB luxen star övers, som det pratas om i denna tråd så man kan få köpa? PMa i så fall :)
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Du har Pm :)
Användarvisningsbild
jonnorberg

Inlägg av jonnorberg »

Vad är det för vinkel på de dära RGB powerledarna? Kan man föresten paralellkoppla dom och bara ha en strömbegränsare, eller måste man ha en för varje då?
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Alltid, alltid, alltid en för varje. Om du inte seriekopplar förstås.
Användarvisningsbild
jonnorberg

Inlägg av jonnorberg »

Men måste jag ha en lm317 för varje eller kan jag ha en sån först i serie med de parallella och sen ett motstånd var? Försöker komma på hur man ekonomiskt kan koppla ihop flera RGB power led med gemensam katod.
Användarvisningsbild
sysshad

Inlägg av sysshad »

Hejsan - är väl en gammal post det här kanske, men ville tipsa om en bra metod som jag brukar använda för att sprida ljus från leds åt alla håll.
Ta en limstav av tjockare modell, ca 1cm och borra ett litet 5mm hål i den, om du vill kan du försöka klippa till den så den blir rund eller slipa om så vill. Brukar funka kanon :D
Skriv svar