Vilken kabeltyp används i väggen?
Vilken kabeltyp används i väggen?
Vilken typ av kabel är det som används i elnätet som är draget i huset?
Anledningen till att jag frågar är att jag tog VM-Guld i den något ovanliga grenen "klipp sladden med betongborren" när jag skulle göra ett hål i taket.
Kompisens far som är behörig sa "fixa allt och en flaska whiskey så kommer jag över".
Tack på förhand =) .
Anledningen till att jag frågar är att jag tog VM-Guld i den något ovanliga grenen "klipp sladden med betongborren" när jag skulle göra ett hål i taket.
Kompisens far som är behörig sa "fixa allt och en flaska whiskey så kommer jag över".
Tack på förhand =) .
Utan att sett något så gissar jag FK 1.5. Brun, Blå och Gulgrön kan vara bra att skaffa, är det en tändledning så kan väll svart,vit eller orange också vara användbara.
Ett gäng lämpliga skarvdon kan också behövas, problemt här att varje elektriker har sin väldigt starka tro på vilka skarvdon han anser vara det ända rätta, och vilket man överhuvudtaget inte kan montera..
Min senaste favorit, i alla fall för EK är
Annars var

vanliga förr...

Skulle också funka, men jobbigt och stå med skruvmejseln för varje skarv...
Ett gäng lämpliga skarvdon kan också behövas, problemt här att varje elektriker har sin väldigt starka tro på vilka skarvdon han anser vara det ända rätta, och vilket man överhuvudtaget inte kan montera..
Min senaste favorit, i alla fall för EK är

Annars var

vanliga förr...

Skulle också funka, men jobbigt och stå med skruvmejseln för varje skarv...
Vet ej hur långa trådarna skall var som du vill ersätta. Försök att få tag en drag lina av nylon. Om det inte går.Gör så här:
1 Skala de gamla kablarna.
2 skala dom nya kablarna.
3 tvinna trådarna.
4 lägg skarven på trådarna mot riktningen du skall dra.
5 Om det går. Tejpa med el tejp runt de skalade kablarna.
6 Dra försiktigt,
Lycka till.
Från lysmasken
1 Skala de gamla kablarna.
2 skala dom nya kablarna.
3 tvinna trådarna.
4 lägg skarven på trådarna mot riktningen du skall dra.
5 Om det går. Tejpa med el tejp runt de skalade kablarna.
6 Dra försiktigt,
Lycka till.
Från lysmasken