Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm
- ElectricMan
- Kontakt:
-
Jomenvisst - du letade krafthalvledare till linjära konstruktioner har jag för mig.kimmen skrev: Fisherman: Var det du som visade mig var LM338:orna låg? Jag höll på att leta likriktarbryggor och hade redan hittat en karta 2N3772 tror jag.
Solderman skrev: Nu räddar vi det som fins i butiken från att gå till tippen.
netrunner ,Fisherman , Illuwatar , 2n3055 och er som jag inte har ett namn på forumet.
Håller med - åker in för 5:e gången, idag måndag em!
/Stefan
-
- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
Det inre rummet var det gratis idag, kan inte tänka mig att det blev så mycket kvar där..
Och där ute vid ingången var det 5 kr/förpackning.
Snackade med några där, och det var ju tal om en komponentbytarklubb, lät intressant, jag hakat gärna på om det blir nåt av.
(för er som träffade mig, var jag rödhåriga snubben)

Snackade med några där, och det var ju tal om en komponentbytarklubb, lät intressant, jag hakat gärna på om det blir nåt av.
(för er som träffade mig, var jag rödhåriga snubben)
- ElectricMan
- Kontakt:
Hur får ni reda på vad som finns i butiken? Det känns inte som att det är värt att åka 9 mil tur och retur bara för att upptäcka att det ligger några motstånd och en traffo kvar på golvet.
Första gången jag såg den här tråden antog jag att det som var av värde gick första dagen. Men så var det inte, eller?
Första gången jag såg den här tråden antog jag att det som var av värde gick första dagen. Men så var det inte, eller?
- Illuwatar
- Kontakt:
Det var som sagt "free for all" idag. Jag kom dit efter jobbet och det såg bra renätet ut. Nästan varenda udda IC hade plockats av någon. En del var nog där tidigt med flyttkartongerna. Mest less blev jag på att någon hade bokat alla effekttrissor - hade tänkt komplettera lite det jag handlade tidigare. Men trots detta blev det en hel del som följde med hem ändå. Kontaktdon, thyristorer, triacs, likriktarbryggor samt ett antal rör med IC. Plockade dessutom rent på allt vad SMD logik-IC jag kunde hitta. En del fynd gjordes faktiskt på golvet (lösa IC är dock inget att rekommendera, likaså skippa barfota om ni åker dit) - folk blir lite slarviga i sin iver och dräller en hel del...