Urk, det låter dyrt om de överhuvudtaget går att få tag i, sånt har jag bara sett på museum. Duger inte Mylar eller Kapton ? Fast de är nog inte billigt det heller för såna plattor.
Jag tror att mycket av vinsten med glimmer förloras om man staplar plattor eftersom man får luft emellan med sämre spänningshållfasthet. Det borde ge överslag inne i materialet.
Men 2cm tjocka? Om man räknar med 20 kv/mm så blir det 400Kv.
Så du kommer att få överslag på utsidan av plattorna långt innan du kommer upp i den spänningen.
Det är mica material i bla brödrostar, dock förstås inte av högsta kvalitet om det nu är det du är ute efter. Men skall du ha det bästa i dessa storlekar du nämner ja då kommer du att få betala därefter för högkvalitativa mica plattor är nog inte speciellt billiga och speciellt inte i dom där storlekarna.
Lådorna(2st) till kondingarna består av 25 mm plexiglas(dyrt) och är ca 50 cm höga. Och kommer kanske vara fyllda med någon typ olja. Har parafinolja nu men vi får se ...
Bör klara rätt höga spänningar. Tesla rekomenderade mica av bästa kvalitet så det får nog bli mica....Killen var ju ett geni!!!
De är ca 50*40*17 cm med aluminium plattor. Är under utveckling men har 2 st skenor i plast för att ev kunna justera ca 5 cm upp och ner om intresse finns och spänningen tillåter det. De är byggda för att vara lite universal och ska kunna ändras om lite efter ändamål.
Aggregaten såg iofs trevliga ut, dock är de utanför min budget. Jag bygger nog en kaskad, kondingar har jag, det gäller bara att hitta dioder några också.