peter555 skrev:Han sa att han skulle lägga ut metallfilmsmotstånd nästa vecka. Jag vågar inte åka dit mer tror jag. Det blir en 20 kg kasse varje gång.
Jag kan inte påstå att han är särskilt smart, jag åkte enkom ned från Gävle för att handla ordentligt, men eftersom det mest fanns skit framme blev det inte så mycket handlat. Han sa då att det innanför kassan var sålt/skulle säljas i klump och man fick åka därifrån bara 300:- fattigare. En helt onödig resa eftersom man trodde det gällde *hela* butiken. Om man vill bli av med prylarna är det väl bättre att sälja så mycket som möjligt till dom kunder som kommer dit på en gång, snarare än att pytsa ut lite då och då? Måste ju kosta massor i lokalhyra och eventuell lön att dra ut på det under längre tid!
Jag skulle tro att han vill bli av med det som är skrymmande och tungt i första hand och kanske behålla det som är litet och värdefullt för fortsatt verksamhet. Antagligen kommer det att komma finare prylar på slutet, han har ju välfyllda lager.
Jag har i alla fall hittat en massa bra prylar som kan komma till användning, dock kanske inte 1k av varje.
Hehe... jag är på! Om någon vänlig själ är villig att handla en blandad kompott för ett par hundra och lagra detta till mitt nästa besök i storstan så blir jag glad
Lite "gott och blandat" skulle vara kul (så gott det nu går). Kanske lite displayer (2-4 raders och grafiska, gärna OLED) och IC-kretsar (gärna ytmonterat), lådor (gärna handhållna men också något större), RX/TX-moduler, MK-laminat, etspulver, verktyg (det mesta) osv.
Han plockar ut allt efter som så det är mer "ena veckan ska alla kondingar ut, nästa vecka visarinstrument" men lite av varje finns ju kvar som hyllan med alla trafos.
PeterH: inte mycket av det du söker finns (eller finns framme i alla fall), förutom laminaten då och nån enstaka display. Det är mer passiva komponenter och liknande från 80 & 90-talen och inte så mycket nyare. Det är väl främst saker från överskottspartier som typ 20 lådor (med ca 40 st i varje) med visarinstrument.
en hel del udda saker och diverse kontaktdon, drosslar, kablel men jag har inte sett något ytmonterat än.
Dock är det fullt med fynd, finns en hel del mekaniskt, schroff-delar mm. Jag köpte ett par lådor med div. distanser och en sats med låsskruvar.
Senast redigerad av dar303 27 februari 2008, 20:41:51, redigerad totalt 1 gång.