Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
cyprox

Inlägg av cyprox »

beror på vad du ska ha... det är i princip en tia oavsett kvantitet, så länge det ligger i samma förpackning.

ex. på olika saker för en tia:
en rulle kabel (det som finns kvar på rullen iaf)
en påse fylld med ca 50 switchar
ett band med upp till 2500 elektrolyter (om ingen annan har plockat från den, då blir det ju färre)
en plastlåda
en display
osv.

du förstår säkert

---------

Att dom bara ska flytta är nog bara en önskedröm... när jag pratade med honom så lät det ungefär så här:

-Så ni har...
-Ah
-Så ni ska alltså...
-Ah
-Tror du det kommer öppna nån annan i Sthlm?
-Nä, det tror jag inte, det är för svårt.

Tydligen så var butiken i värre skick rent ekonomiskt än vad han trodde när han tog över den. Det har varit ett sjunkande skepp från början så att säga. Det har gått runt men knappt, och då räknar man inte med att han ska ha lön.

Jag ska erkänna att jag inte tycker det var nån jättebra affär. Det som fanns i butiken var antingen begagnat eller gammalt och dammigt. Resten var beställningsvaror som ofta tog övet två veckor att få hem. Men det var ändå trevligt att gå o titta o prata.

Måste säga att det iaf var modigt att ta över, och tack ska han ha för det... Nu får det bli ELFA eller internetbutiker, om inte nån annan känner till nån bra fysisk elektronikbutik i Sthlm (gärna innanför tullarna). *hoppas*
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

OK. Billigt :)

Får verkligen hoppas vi ska dit... :pray:

//Danne
peter555

Inlägg av peter555 »

Det är trist att de försvinner, inte för att jag själv har handlat så mycket där men det beror mest på att jag redan har för mycket.

Jag minns när det fanns ett tiotal liknande affärer i Stockholm som sålde surplus, det var alltid spännande att vandra runt i katakomberna och se vad man kunde hitta.
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Håller med, trist att den försvinner. Men man kan nog inte sticka under stol med att det är ett sjunkande skepp rent ekonomist. Hur långt kan man driva en butik bara på intresse? Det finns en gräns.

Klart tacksamt att kunna köpa saker i "på över planet" i butiken för en bråkdel av nypris, även om kvaliten var lite si och så...

Jag var där i fredags och har nu i alla fall minst ett par livstidsförbrukningar av 4-polig strömställare, likriktarbryggor och potentiometrar.

Så fick det bli 8kr i dricks också (tyvärre inte mer för att det skulle bli jämna sedlar).
Fransson

Inlägg av Fransson »

Som jag har hört (är stammis i butiken) ska all försäljning flytta till Nätet och lagret till Huddinge.
Butiken upphör, snyft. En era går i graven.

Hoppas bara att Internetbutiken går bra så att inte den också måste upphöra.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Gör dom inget unikt/speciellt så lär det vara svårt att konkurera på nätet. Det finns redan så många alternativ, så det gäller att sticka ut på något sätt (t ex extra låga priser, produkter som annars är svåra att få tag på)
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Nu har jag varit där :)

Det var fortfarande elektrolytorgie... Köpte mig en påse, ingick kopplingsdäck och lite annat i den påsen...

Köpte på mig 7-8 visarinstrument med, lite blandade storlekar/värden/ström/spänning... Ingen aning vad jag ska ha det till.. Men en ganska stor 0-100mV display kan hända hamnar som indikator för laddning av acctankarna :)

10 st tumhjul blev det med... Har om ännu än mindre aning om vad jag ska ha dem till.. inte ens BCD kodad utgång på dem...

10 st sockerbitar med tunga under skruven blev det med, de var dock ganska dyra... säkert 10kr/st..

Men utslaget så var det helt okej, nästa tisdag är det dags för nästa besök, undra om det kommit ut något kul då :)
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Blir lite smått tokig på att det inte går att handla via nätet. Jag som vill ha 25mm distanser (m3, metall, hane-hona) går fasen inte att hitta någon annanstans vad jag sett. Dock både 20 och 30mm går att hitta på elfa så det är inget problem.
peter555

Inlägg av peter555 »

Jag åker antagligen förbi i veckan, hur många vill du ha och vad får de kosta ?
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Får väl kosta något i stil med Elfa priser då det cerkar hopplöst att få tag på. Alltså priset är inte speciellt viktigt. Hur många. Ja minst 4st men är det 20 så gör det inget.
Dock så är egentligen 20mm och 30mm intressant också (sama spec och mängd). Samt 2, 12 och 15mm distans i plast (alltså ett rör enbart, samma mängd). Fast jag vet inte riktigt om dom har plastdistanser.

Hmm blir bara mer och mer :roll:

EDIT:
Finns det inte är det inte hela världen. Bejoken har och dom går väl att handla av som privatperson eller har jag missat något?

EDIT2:
Även conrad har såg jag nu fast dom brukar det ju vara lite sisådär med vid beställning av vad man läst. Aja varför ska man alltid hitta allt på en och samma gång i sista sekund.
peter555

Inlägg av peter555 »

Du får fundera på vad du vill ha, gör en lista med antal och maxpris, PMa den så får jag se om det går att få tag i något.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Purre skrev:Blir lite smått tokig på att det inte går att handla via nätet. Jag som vill ha 25mm distanser (m3, metall, hane-hona) går fasen inte att hitta någon annanstans vad jag sett. Dock både 20 och 30mm går att hitta på elfa så det är inget problem.
CLL numera uppköpta av ELFA har (säger dom) varje mm på distanser. Prata med Christer Johansson på ELFA.

Prototypen

Annars så går det att dra ihop en 10 och 15 mm distans = 25 mm
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Är det någon som varit där de senaste dagarna och sett vad de grävt fram ur gömmorna?
peter555

Inlägg av peter555 »

Han sa att han skulle lägga ut metallfilmsmotstånd nästa vecka. Jag vågar inte åka dit mer tror jag. Det blir en 20 kg kasse varje gång.
Användarvisningsbild
Spruft

Inlägg av Spruft »

Jag var där och handlade för 30kr. Orkade inte bära mer..
Såg två fina labbplattor "made in sweden" i en påse och så fick jag typ kondingar för en livstid på köpet. Sen en påse med en rätt tuff låda i retrofärger som man kanske kan ha till en liten synth.
Skriv svar