Mycket om Ubuntu...
Själv körde jag
efter att ha installerat msttcorefonts... funkade ypperligt
Kod: Markera allt
fc-cache -f -v
efter att ha installerat msttcorefonts... funkade ypperligt

Hehe. Nej och eftersom det gick så smidigt så är det ingen skugga över det.
Testa att aktivera mer grafiska funktioner och visst är Beryl med i 7.10.
Men hur är det med den där kuben? Jag tyckte det såg rätt klatschigt ut och skulle gärna se det "live" - går det?
Fonterna blev i alla fall extremt mycket bättre nu! Tack även där!
Testa att aktivera mer grafiska funktioner och visst är Beryl med i 7.10.
Men hur är det med den där kuben? Jag tyckte det såg rätt klatschigt ut och skulle gärna se det "live" - går det?
Fonterna blev i alla fall extremt mycket bättre nu! Tack även där!
Om du installerar paketet "compizconfig-settings-manager" (sudo apt-get install compizconfig-settings-manager) så kommer det fram ett nytt alternativ under System -> Preferences. En knapp dyker även upp i Appearance-inställningarna.
Där kan du bocka för "Desktop Cube", sedan håller du bara in Ctrl+Alt (eller vad det var, står i inställningarna) och håller inne musknappen och drar...
Lite snyggare blir det förstås om man ökar antalet skrivbord till 4 istället för 3 som är orginal.
Där kan du bocka för "Desktop Cube", sedan håller du bara in Ctrl+Alt (eller vad det var, står i inställningarna) och håller inne musknappen och drar...
Lite snyggare blir det förstås om man ökar antalet skrivbord till 4 istället för 3 som är orginal.
Jag läste det där om kopieringen. Där packade dom filerna. Men om man bara vill kopiera då?
Det borde väl fungera om man tar med alla filerna så att man kopierar hela systemet?
Vi kan säga att man har en hårddisk med partitionerna /boot, /swap och /.
Sen vill jag kopiera allting till en annan hårddisk.
Den kanske inte har lika stora partitioner, men dom tre namnen finns i alla fall.
Sen kanske man ska kopiera startsektorn också. (Med dd kanske?)
Då blir det väl inga problem? Då kan man väl byta hårddisk om man vill,
och få linux att fungera likadant som med den jag har nu.
Installera om hela linux måste man väl bara göra om man byter moderkort eller nåt.
Vad skriver man för att kopiera allting på det sättet?
Det borde väl fungera om man tar med alla filerna så att man kopierar hela systemet?
Vi kan säga att man har en hårddisk med partitionerna /boot, /swap och /.
Sen vill jag kopiera allting till en annan hårddisk.
Den kanske inte har lika stora partitioner, men dom tre namnen finns i alla fall.
Sen kanske man ska kopiera startsektorn också. (Med dd kanske?)
Då blir det väl inga problem? Då kan man väl byta hårddisk om man vill,
och få linux att fungera likadant som med den jag har nu.
Installera om hela linux måste man väl bara göra om man byter moderkort eller nåt.
Vad skriver man för att kopiera allting på det sättet?
Tja... om du kollar i början på tråden så tar jag upp ett exempel som använder tar och hoppar över vissa kataloger. Samma recept borde ju fungera för att kopiera filerna till en annan hårddisk... bara strunta i tar 
Men som sagt vet jag inte hur man kan återställa /dev på rätt sätt... eller om den bara är att kopiera som den är.

Men som sagt vet jag inte hur man kan återställa /dev på rätt sätt... eller om den bara är att kopiera som den är.