Tjenare
Har stött på lite problem med ett kort som jag ritar i Eagle. Jag använder en atmega48 ur ett bibliotek som man kan hitta på Embedit efter lite letande. Då kapseln är en tqfp32 så är det rätt tajt mellan paddarna, men inte så trångt som Eagle vill mena! Kör den DRC enligt 8mil.dru som står att finnas på Olimex. Så som jag har tolkat dess inställningar så ska den tillåta 8mil som minsta avstånd mellan alla typer av objekt. Det märkliga är att DRC ger klagomål trots att det är möjligt att dra en 8mil ledare mellan paddarna med rum på bägge sidorna. Är det någon som har stött på liknande problem?
Vänligen
Anton
Eagle clearences[LÖST]
Eagle clearences[LÖST]
Senast redigerad av Quanton 16 januari 2008, 21:37:58, redigerad totalt 1 gång.
Eureka!
Problemet avhjälptes genom att kontrollera inställningarna för netclasses. Om man har högre clearence för en nätklass än vad man satt som minimum i DRC kommer Eagle klaga högljutt även innan man dragit några ledningar. Gör man routningen i ett annat system, t ex FreeRouting, så kan man ha routat hela kortet innan man märker på problemet.
Problemet avhjälptes genom att kontrollera inställningarna för netclasses. Om man har högre clearence för en nätklass än vad man satt som minimum i DRC kommer Eagle klaga högljutt även innan man dragit några ledningar. Gör man routningen i ett annat system, t ex FreeRouting, så kan man ha routat hela kortet innan man märker på problemet.