Bluetooth moduler i Allt om Elektronik

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Sm5xxw
Inlägg: 47
Blev medlem: 5 augusti 2004, 21:32:48
Ort: Norrköping

Bluetooth moduler i Allt om Elektronik

Inlägg av Sm5xxw »

Någon som vet hur mycket en Bluetooth modul kostar och var man får tag på dem? Det var en intressant artikel om det i Allt om elektronik, senaste nummret.
Det kan väll inte vara svårt att koppla in en sådan till ett Basic stamp 2?
Jag har för mig att jag läste att någon här på forumet har köpt några moduler på Ebay?

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
Adis
Inlägg: 1373
Blev medlem: 26 augusti 2003, 19:57:03
Skype: adis1987
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Adis »

http://www.geekjoan.com/forum/viewtopic.php?t=2996

har sjävl kopierat hela den där artikeln och inte hunnit läsa hela än...
klintan
Inlägg: 307
Blev medlem: 13 juni 2003, 01:59:05
Ort: Ekerö

Inlägg av klintan »

Adis du skulle inte kunna skicka den till mig ? skulle vara intressant och läsa då jag nog får hem några av de där modulerna.. om de blir av vill säga. tack på förhand
Användarvisningsbild
Adis
Inlägg: 1373
Blev medlem: 26 augusti 2003, 19:57:03
Skype: adis1987
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Adis »

jadu! jag har ju det på papper, möjjligheten till att scanna in den har ja inte, men nåon annan på forumet skulle nog kunna fixa det... men jag ska försöka ta kort med min kamera om det blir bra dvs
Sm5xxw
Inlägg: 47
Blev medlem: 5 augusti 2004, 21:32:48
Ort: Norrköping

Inlägg av Sm5xxw »

Jag skulle gärna vilja köpa 3 moduller av någon. Hur mycket kostar de ca?
ClasseMan
Inlägg: 176
Blev medlem: 9 juli 2004, 15:21:02
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av ClasseMan »

klintan skrev:Adis du skulle inte kunna skicka den till mig ? skulle vara intressant och läsa då jag nog får hem några av de där modulerna.. om de blir av vill säga. tack på förhand
Om man tycker det är en intressant artikel kan det inte vara ide att stödja "Allt om elektronik" och köpa nummret då? eller är det bara jag som tycker det.
Användarvisningsbild
Adis
Inlägg: 1373
Blev medlem: 26 augusti 2003, 19:57:03
Skype: adis1987
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Eller åka till skolan bibliotek och kopiera det där... ;)

men annars få finns det här:
http://www.gavle.to/~adis/upld/BT/
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Om man tycker den artikeln är intressant så är det väl klart man ska stödja dom. Men om man tycker bluetootmodulerna i min andra tråd är intressanta så är AoE-artikeln värdelös då den bara går igenom massa annat tjaffs än det man behöver veta om man ska mecka bluetooth "på riktig".

Att köra modulen i AoE är som att gå till Compaq och köpa en dator.

Att köpa en "riktig" BT-modul är som att gå in på närmsta datoraffär och plocka ihop komponenterna själv.

Dock förväntar jag mig att det kommer en uppföljare till artikeln. Om det gör det kan man ju alltid hoppas att de har en snabbkurs om HCI vilket de iofs inte lär ha med tanke på valet av BT-modul :lol:
Puck
Inlägg: 24
Blev medlem: 23 juni 2004, 22:01:28
Ort: Ystad

Inlägg av Puck »

www.robotshop.se har de modulerna som omnämns i AoE-tidningen till priset 1124kr ink. moms. På sidan ligger också länkar till Datablad och diverse gottigheter.
christerljung
Inlägg: 30
Blev medlem: 16 maj 2004, 20:40:35

Inlägg av christerljung »

Men det framgår inte om man kan använda de som parallax tillhandahåller , via tex elfa. Jag tycker de på bilderna i tidningen ser klart annorlunda ut jämfört med elfas. kanske måste man använda flexipanels egna moduler?
Skriv svar