PIC - Programmerare
- Schnegelwerfer
- Schnegelwerfer
- cyber-hagga
Tänkte bygga en pic programmerare nu och hittade en enkel krets http://wiki.gudinna.com/420 tror ni den skulle fungera ? och jag tror det är en slgas jdm programerare så då borde det gå att programmera med ic-progg och winpic kanse ? , nån som testat
- NSR_Martin
- Kontakt:
Själv byggde jag en JDM programerare, funkar kanon med min pic16F84 iaf... Komponenterna kostar inte många kronor, exrimentkort är inte så dyrt heller och det borde väll inte en kontakt för serieporten vara heller... Tänk bara på att JDM är byggd för 25 pinnars serieport eller vad det är, men det vanligaste i datorer som jag har fattat det är 9 pinnars, det har iag jag, men det går lätt att hitta en omvandlingstabell på nätet!! Det är rätt rolig och bra övning på att bygga ihop en krets o löda med...
Jag hittar inte den där billiga på kjell & co, kan någon länka...? Har sökt men ej funnit...
Jag hittar inte den där billiga på kjell & co, kan någon länka...? Har sökt men ej funnit...
Rollo: När jag kollar i katalogen (Kjell & Company) så står det att programmeraren fungerar till: 12C5xx, 14xxx samt 16Cxxx. Vilket var anledningen till att jag inte köpte den....jag trodde inte att det gick att programmera andra PIC-varianter på den programmeraren. Istället så beställde jag en PIC FLASH - USB-programmerare för 459:- (Kjell & Co art.nr 87531)+200:- för ZIF-sockel. Nå ja sånt är livet
Ska väl påpeka med att den varianten du har köpt inte finns med på deras hemsida....MEN I KATALOGEN

Ska väl påpeka med att den varianten du har köpt inte finns med på deras hemsida....MEN I KATALOGEN

- NSR_Martin
- Kontakt:
- cyber-hagga
man får fippla lite i url`n så kommer den fram , tydligen finns den bra kvar i lund , http://www.kjell.com/content/templates/ ... 7532&path=