Ujujuj allt tar längre tid än man tänkt sig och sen kommer det en massa annat ivägen också som ska göra. Har nu iaf börjat limma nästa bitar och monterat ihop spindelfästet med övriga två bitar.
Det svåra än så länge vad jag kommit fram till är inte vilken skruv man ska ha utan snarare vilken bricka och vilken storlek på sargsprintarna. Än så länge har jag bara kört på stora och sen så kort skruv som möjligt men självklart tillräckligt lång för att den ska passa. Så finns det något som säger vad det ska vara för bricka överallt och vad det är för sargsprint samt skruv?
Började iaf skruva ihop Z-vagnen och märkte sen att spindelfästet inte gick att få dit pga sargsprintarna som stack ut på bägge sidor. Skulle man kanske ha tagit det kortare sargsprintarna där? Iaf så tog jag fram dremeln och löste det på några sekunder
Det färdiga resultat av Z-vagnen blev detta:
Är det rätt brickor där? Har för mig Portos använder sig av dom iaf så använde också dom även om det finns en himla massa stora brickor att ta utav som har större anläggningsyta än dessa små. Och ja det ska sågas lite i spindelfästet så det funkar lite bättre att klämma åt kressen
Har även varit till ÖB och köpt två små 150mm tvingar idag när jag ändå var i närheten, visst inte bästa kvalitén men har iaf fått nytta av dom redan nu

Så började limma ihop Y-vagnen med detta resultat:
Känns nu också lättare att få en överblick efter en del prat med MM samt då man börjar bli av med en del bitar
Förövrigt ett himla bra jobb gjort av Jojje som gjort dessa byggsatser