Seriedata över elnätet?
chille:
Jag hittade inget mer på deras hemsida, så jag mailade dem och de svarade att det var ett projektarbete åt en kund för flera år sedan.
De säljer alltså inte hela grejen..
Råkar du veta nån annanstans var man skulle kunna hitta modemet?
ClasseMan:
Menar du microChips (www.mchips.com)?
Hur som helst så hittade jag ingen liknande sida..
De låter dessutom som om de skulle ha att göra med att "styra" X-10 moduler vilket jag nite är ute efter.
Jag skulle vilja hitta nån liten modul som klarar av att sända data över elnätet som man i sin tur kan styra med en microprocessor.
Modulen borde vara så liten att den får plats bakom eller i en dosa, typ 50x50 mm.
Den får heller inte vara dyr, vilket kan bli svårt!
/Matt
Jag hittade inget mer på deras hemsida, så jag mailade dem och de svarade att det var ett projektarbete åt en kund för flera år sedan.
De säljer alltså inte hela grejen..

Råkar du veta nån annanstans var man skulle kunna hitta modemet?
ClasseMan:
Menar du microChips (www.mchips.com)?
Hur som helst så hittade jag ingen liknande sida..
De låter dessutom som om de skulle ha att göra med att "styra" X-10 moduler vilket jag nite är ute efter.
Jag skulle vilja hitta nån liten modul som klarar av att sända data över elnätet som man i sin tur kan styra med en microprocessor.
Modulen borde vara så liten att den får plats bakom eller i en dosa, typ 50x50 mm.
Den får heller inte vara dyr, vilket kan bli svårt!
/Matt
Ok, jag kom inte fram till www.microchips.com tidigare, så jag antog att den inte fanns (var nere), men nu fick jag fram sidan!
Problemet är bara det att jag inte är intresserad av X-10 modulerna, de verkar så klumpiga..
Eller finns det kanske mindre moduler som går att gömma?
De jag har sett är såna som man t.ex. sticker in i ett uttag..
/Matt
Problemet är bara det att jag inte är intresserad av X-10 modulerna, de verkar så klumpiga..
Eller finns det kanske mindre moduler som går att gömma?
De jag har sett är såna som man t.ex. sticker in i ett uttag..
/Matt