Nu till min fråga... Jag har tänkt göra ett kretskort som man styr via ett prgram. Kortet ska anslutas till datorns parallellport. Jag vill kunna styra utsignalen från kortet, inte bara när den ska ge en signal ut utan också hur stor den ska vara... Detta ska vara som ett kanalsystem med fler än 1 kanal, men behöver bara ta upp en kanal här eftersom de andra utgågarna är i stort sett identiska. Man kan säga att varje stift i parallellporten representerar just 1 kanal... Jag har funderat på att använda mig av en spänningsregulator för att styra utspänningen för en viss kanal (om det är sänningen eller strömmen som behöver styras, det vet jag inte än) men frågan är hur jag gör för att kunna ställa dessa värden spänningsregulatorn via parallellporten som ska kunna ställa om sig på från låga till höga värden och från höga till låga med en hastighet som är snabbare än 1/16-dels sekund. Jag reserverar mig för dessa värden eftersom jag inte känner till dessa än... det är bara principen för hur man kan koppla och höra vilken komponent som lämpar sig bäst i detta avseéndet jag gärna vill ha hjälp med...??