EDIT:
Hittade svaret här:
http://amasci.com/emotor/vdgbug.html
Nu undrar jag ifall man kan använda eltejp som band?

Hehe, värmde så mycket en 30Watts lödkolv kunde och försökte dra isär men den ville inte. Slutade med att jag tog sönder säkringen och nu har jag ett fult litet glasrör, fast det funka ju med den med.Henry skrev:Dessa brukar vara limmade med något lim som kan sitta rätt bra. Värmen från en lödkolv kan kanske hjälpa till att få det och lossna lite lättare.

. När gummisnudden glider över glaset (glas släpper lätt elektroner (e-), och gummibandet tar ganska lätt imot e- ) så "snor" gummibandet e- från glaset (och dessa sätter sig på udersidan av bandet) så då blir glaset positivt laddat. Då den övre borsten "upptäcker" det skickar den iväg e- (vi syret i luften, => ozon) till glasröret, men då ligger gummibandet där imellan, så då fastnar e- på det istället. Och eftersom "hatten" skickar iväg massa e- så blir det ont om de där, vilket leder till att den blir possitivt laddad. På detta viset kan det hålla på hurlänge som helst, eftersom glasröret alldrig får sina elektroner..
. När gummisnudden glider över glaset (glas släpper lätt elektroner (e-), och gummibandet tar ganska lätt imot e- ) så "snor" gummibandet e- från glaset (och dessa sätter sig på udersidan av bandet) så då blir glaset positivt laddat. Då den övre borsten "upptäcker" det skickar den iväg e- (vi syret i luften, => ozon) till glasröret, men då ligger gummibandet där imellan, så då fastnar e- på det istället. Och eftersom "hatten" skickar iväg massa e- så blir det ont om de där, vilket leder till att den blir possitivt laddad. På detta viset kan det hålla på hurlänge som helst, eftersom glasröret alldrig får sina elektroner.. 
 . Passa bara så du inte bränner dig, de va riktigt värma efter det! (Läs nedanstående text först)
. Passa bara så du inte bränner dig, de va riktigt värma efter det! (Läs nedanstående text först) . Dock fungerar det inte så bra på "lill-fingret" då det är för spettsigt så det blir bara en ozon urladdning där (plasma) som man kan se om det är mörkt.
. Dock fungerar det inte så bra på "lill-fingret" då det är för spettsigt så det blir bara en ozon urladdning där (plasma) som man kan se om det är mörkt.